۶ شهرستان هرمزگان در وضعیت قرمز قرار دارد/صنایع بزرگ به کمک بخش سلامت بیایند

دکتر فرشیدی با بیان اینکه شش شهرستان و جزایر کیش و هرمز در استان هرمزگان در وضعیت قرمز قرار دارد، گفت: اصل مهم ماسک، فاصله گذاری اجتماعی و واکسن سبب خواهد شد تا با حداقل عارضه پشت سر بگذاریم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندرعباس، دکتر « حسین فرشیدی » در نشست خبری با اشاره به روند نزولی آمارها مبتلایان و فوتی های کرونا در دو ماه اخیر، خاطرنشان کرد: طی این مدت فوتی‌های کل جهان به زیر پنج هزار نفر رسید، اما در هفته‌های اخیر وضعیت بحرانی دنیا را فرا گرفته و آمار روزانه فوتی‌های جهان به بیش از 7 هزار نفر رسیده است.

 

وی با بیان اینکه با تمهیدات دولت جدید و همکاری مردم در زمینه واکسیناسیون وضعیت خوبی داریم، افزود: در دوز اول و دوم از کشورهای رده بالای واکسیناسیون قرار داریم.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان هرمزگان ادامه داد: هم اکنون آمار واکسن دوز اول در هرمزگان به بالای 96 درصد و در دوز سوم 33 درصد رسیده است.

 

وی با ذکر این مهم که واکسیناسیون در دوز سوم، ایمنی را در برابر سویه‌های جدید افزایش می‌دهد، گفت: در پیک قبلی، هرمزگان در دوره‌ای طولانی در پیک قرار داشت و این برای مدیریت درمان خیلی به ما کمک کرد و حدود 4 ماه طول کشید و اواخر شهریور وضعیت پایداری یافتیم و شهرها آبی شدند.

 

دکتر فرشیدی در ادامه با بیان اینکه دانش آموزان 9 تا 12 سال را نیز واکسینه می کنیم، افزود: افرادی که علامت بیماری سرماخوردگی دارند، واکسن نزنند تا علائم آنها از بین برود.

 

وی با اشاره به اینکه تجمعات و مراسمات بسیار خطرناک هستند و می‌توانند سرایت سویه جدید را تشدید کند، تصریح کرد: هم اکنون شش شهرستان هرمزگان ازجمله بندرعباس و همچنین جزایر کیش و هرمز در وضعیت قرمز قرار دارد.

 

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه مردم سعی کنند کمتر در فضاهای شلوغ قرار بگیرند، گفت: اکنون شرایط استثنایی است و نمی شود بازار را تعطیل کرد چون بسیاری از کسبه دوز دوم واکسن خود را هم زده‌اند و تأکید ما این است که حتما مشتری را با ماسک بپذیرند و حتی تاکسی‌ها نیز حتما استفاده از ماسک را به مسافران الزام کنند.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه با راه اندازی بیماستان 531 تختخوابی بندرعباس تغییرات اساسی در سرانه سلامت رخ خواهد داد، اذعان کرد: در حال حاضر جزو استان‌هایی هستیم که حداقل تخت را دارند.

 

فرشیدی با اشاره به کمک 24 میلیارد تومانی صنایع به بخش درمان استان در سال 1399، افزود: دولت نیز 350 میلیارد تومان به بخش درمان هرمزگان اختصاص داد و ما کرونا را مدیریت کردیم.

 

وی در عین حال تصریح کرد: اما در سال 1400 کمک قابل توجهی از سوی صنایع دریافت نکردیم و انتظار داریم که صنایع بزرگ با دغدغه بیشتری پای کار بیایند و کرونا ممکن است طی یکی دو ماه آینده ما را شدیدا درگیر کند و ما از صنایع انتظار داریم تا به ما کمک کنند.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان با بیان اینکه صنایعی که درآمدهای بسیار بالایی دارند، به کمک سلامت مردم بیایند، عنوان کرد: ما خبر داریم که در دیگر استان‌ها، کمک‌های خوبی صورت می‌گیرد اما امسال کمکی انجام نشده است.

 

فرشیدی افزود: برای تأمین نیازهای دارویی، تجهیزات اتاق عمل، آمبولانس و ... به کمک و حمایت صنایع داریم و چون استان ما طول زیادی دارد لذا برای انتقال یک بیمار به مرکز استان، به آمبولانس نیاز داریم و این بسیار حیاتی است چرا که ممکن است برخی مراکز بیمارستانی ما با اعزام آمبولانس، عملا آمبولانس جایگزین نداشته باشند.

 

وی گفت: روز شنبه ستاد ملی مدیریت کرونا برگزار می‌شود و برای عید نوروز و تعطیلات پایان سال تصمیماتی اعلام می‌شود.

 

 

 

 

 

کد خبر 1144189

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha