طرح های بهزیستی تیران و کرون افتتاح شد

سه پروژه اقتصادی خودکفایی و یک منزل مسکونی مددجویان بهزیستی تیران و کرون همزمان با دهه فجر افتتاح و به بهره‌برداری رسید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان، افتتاح طرح و پروژه های خدماتی و عمرانی یکی از مهمترین برنامه های ایام دهه فجر است که دستگاه ها و نهادهای اجرایی، دولتی و خدماتی در این ایام انجام می دهند.

اداره کل بهزیستی استان اصفهان نیز یکی از این ادارات و سازمان های خدمات رسان است که در این دوران طرح های پیشگیرانه، پروژه های عمرانی و خدماتی خود را افتتاح و تحویل جامعه هدف قرار می دهد.

 

تیران و کرون در نقطه غرب اصفهان، داری بیش از یکصد پروژه عمرانی برای افتتاح در دهه فجر است که چهار باب آن در عرصه بهزیستی و ویژه مددجویان این نهاد حمایتی بوده و همزمان با این ایام افتتاح و مورد بهره برداری قرار گرفت.

این آیین با حضور معاون اجتماعی اداره کل بهزیستی استان اصفهان، امام جمعه و معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرماندار تیران و کرون و بخشداران افتتاح و مورد بهره برداری قرار گرفت.

سه طرح اشتغال زایی در حوزه خدماتی و بسته بندی و یک واحد مسکونی ویژه مددجوی بهزیستی با ارائه تسهیلات آماده شده بود که مورد بهره برداری قرار گرفت.

این طرح های اشتغال زایی در کاهش وابستگی به نهادهای حمایتی و خودکفایی مددجویان نقش داشته و دولت برای آن تسهیلات بانکی به ارزش 500 میلیون ریال اختصاص داده است.

 

*خودکفایی مددجویان برای کاهش وابستگی

معاون اجتماعی اداره کل بهزیستی استان اصفهان در این آیین با اشاره به طرح های خودکفایی که ویژه معلولان و مددجویان این نهاد گفت: با ارائه تسهیلات بانکی 500 میلیون ریال فرصت های شغلی برای این افراد ایجاد می شود.

«رضا اسماعیلی« با بیان اینکه برخی از مددجویان با دریافت این تسهیلات کسب و کار راه اندازی می کند، افزود: در بعضی از موارد سرمایه گذار با دریافت وام زمینه اشتغال را فراهم و از معافیت بیمه ای ویژه این مددجو بهره مند می شود.

وی ادامه داد: این کار علاوه بر ایجاد خودکفایی سهم خوبی در رفع نیاز مددجویان و رفع معضل بیکاری شده و با توجه به اینکه سهمیه استخدامی دولتی کاهش و سهم معلولان ناچیز شده، کار در بخش خصوصی اثر گذار بوده است.

*نقش خیرین در اشتغال و کمک به محرومین

امام جمعه تیران و کرون نیز در این مراسم با اشاره به کمک هایی که خیرین برای اشتغال و رفع نیازهای اقشار آسیب پذیر انجام می دهند، گفت: نقش خیرین در این امر سازنده و بسیاری از دغدغه ها رفع کرده است.

حجت الاسلام «حسین رشیدیان« افزود: مشارکت مردم در رفع نیازهای اجتماعی توانسته بسیاری از نیازها را با وجود محدودیت های مالی دولت برطرف کند.

وی با اشاره به خودکفایی مددجویان بهزیستی و کمیته امداد یادآورشد: اینگونه درآمد آنان افزایش و عزت نفس پیدا می کننند.

*اشتغال و نقش آن در کاهش بزه اجتماعی

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرماندار تیران و کرون هم در بخشی از مراسم به نقش طرح های اشتغال زایی اشاره کرد و گفت: امنیت اجتماعی با کاهش بزهکاری ها افزایش می یابد که اشتغال یکی از مولفه های مهم و کارساز در این امر است.

«ایزد ابوالحسنی« افزود: پروژه های اشتغال زایی و اقتصادی در این شهرستان فعال شده و سهم نیروی بیکار را کاهش داده و جذب نیرو از بیرون شهرستان داریم.

وی در خصوص مسکن مددجویان نهادهای حمایتی گفت: مسکن محرومین و نیازمندان توسط بنیاد مسکن و دستگاه های اجرایی احداث شده که توانسته مشکلات زیادی از آنان را در سال های گذشته رفع کند.

 

کد خبر 1144313

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha