راهبردهای گام دوم انقلاب بستر تحقق تمدن اسلامی است

حجت الاسلام قربانی با بیان اینکه بیانیه گام دوم مسیری جدید را برای مردم و انقلاب ترسیم کرده است،گفت: راهبردهای گام دوم انقلاب ترسیم کننده تمدن نوین اسلامی است.

حجت الاسلام «محسن قربانی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در خرم آباد، با گرامیداشت دهه فجر انقلاب اسلامی، اظهار داشت: دهه فجر، فرصتی مغتنم برای تبیین دستاوردها و ارزش های انقلاب اسلامی به نسل جوان است.

 

وی افزود: انقلاب اسلامی با آرمان‌های متکی بر فرهنگ توحیدی، بنای کهنه و پوسیده برآمده از فرهنگ الحادی و استبدادی رژیم سفاک و خون‌آشام پهلوی را فرو ریخت.

 

مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های آزاد اسلامی استان لرستان خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی ایران از همان ابتدا با انواع توطئه‌های دشمنان مواجه شد که با هدایت‌های داهیانه امامین انقلاب و بصیرت و حضور همیشگی مردم، بر آنها فائق آمده و امروز توانسته است با بر هم زدن هیبت پوشالی و معادلات نظام سلطه و قدرت‌های جهانی، بیش از هر زمان دیگری جایگاه تأثیرگذار و تعیین‌کننده خود در عرصه تحولات منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای را تحکیم بخشد و با پیام الهام‌بخش و عزت‌آفرین خود، حرکت نوین عدالت‌خواهی و ندای حق‌طلبانه ملت‌های ستمدیده و مظلوم را به گوش جهانیان برساند.

 

وی ادامه داد: در یک بازه زمانی مردم ما تحت سلطه حاکمان فاسدی بودند که وابسته به آمریکا و انگلیس بودند و این افراد هیچ استقلالی برای کشورقائل نبودند.

 

حجت الاسلام قربانی ادامه داد: حاکمان فاسد دوران قبل از انقلاب اسلامی تنها به فکر مانفع شخصی خود بودند و به رغم وجود منابع کثیر در کشور ما متاسفانه مردم تنها شاهد فقر و فلاکت و مشکلاتی  چون عدم وجود امکانات رفاهی چون آب وبرق و گاز و.... بودند.

 

وی با بیان اینکه حاکمان دوران طاغوت تقریبا هیچ کاری برای مردم انجام نداند، تصریح کرد: مردم ما در دوران طاغوت حتی از داشتن کوچکترین امکاناتی چون پزشک هم محروم بودند و در بسیاری از شاخص های علمی در پایین ترین رتبه های دنیا قرار داریم.

 

حجت الاسلام قربانی بیان کرد: در دوران طاغوت در  کنار مسائل مادی در مساله معنوی هم کشور ما در نهایت ضعف قرار داشت و حاکمان نگاه غیر دینی داشتند و آزادی های غیر واقع ایجاد کرده بودند و زمینه فساد برای هر کسی به نوعی فراهم بود ومتاسفانه حاکمان زمانه در امر فساد از همه جلوتر بودند.

 

مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های آزاد اسلامی استان لرستان اذعان داشت: امام خمینی (ره) از سال 1341 زمینه های انقلاب را فراهم وعلیه نظام استبدادی و حکومت شاهنشاهی به مردم آگاهی بخشید.

 

وی افزود: وقتی مردم به پاکی و صداقت امام خمینی (ره) پی برندند آمدند پشت این مرد الهی قرار گرفتند و بدون ترس و واهمه در برابر حکومت طاغوتی قد علم کردند و پای امام و آرمان های امام ایستادند.

 

حجت الاسلام قربانی خاطرنشان کرد: مردم در برابر ظلم نظام استبدادی تاب نیاورند و جلوی ظلم و ستیم اسیتادند و در سایه نعمت انقلاب، زمینه های مختلف رشد و پیشرفت مردم فراهم شد.

 

وی با بیان اینکه زمانی پزشکان هندی، پاکستانی و بنگلادشی در کشور ما حضور داشتند، افزود: اما امروز افراد زیادی از کشورهای مختلف برای درمان در کشور ما حضور می یابند.

 

حجت الاسلام قربانی ابراز کرد: توانایی ها مردم ما در نانو، هسته ای، لیزر، هوافضا، سلول های بنیادین، تولید موشک و امکانات دفاعی و نظامی نشان داد که ما می توانیم روی پای خودمان بایستیم.

 

وی با اشاره به سنگ اندازی های دشمنان چون هشت سال جنگ تحمیلی و تحریم های ظالمانه، افزود: 43 سال کشور ما روی  پای خودش ایستاده و زیربار ظلم و زور  نرفته و شرایطی که در گام اول داشت را پشت سر گذاشته است.

 

مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های آزاد اسلامی استان لرستان خاطرنشان کرد: در سال 1397 مقام معظم رهبری  در بحث بیانیه گام دوم مسیری جدید را برای مردم و انقلاب ترسیم کرده است.

 

حجت الاسلام قربانی ابراز کرد: در بیانیه گام دوم راهبردهای آینده ایران عزیز و مردم ما در بحث علم و فناوری، معنویت، سبک زندگی و.... مشخص شده است.

 

وی خاطرنشان کرد: بیانیه گام دوم انقلاب چراغ راهی برای ملت ایران است که با کمک این حکیم فرزانه ترسیم شده است و برای رسیدن به آرمان های امام خمینی (ره) و انقلاب باید این راهبردهای گام دوم انقلاب چراغ راه قرار گیرد.

 

حجت الاسلام قربانی با بیان اینکه انقلاب اسلامی دستاورد خون پاک شهیدان است، افزود: امروز با رهبری های داهیانه مقام معظم رهبری ثمره زحمات امام خمینی (ره) و شهدای ما باید به سمت ایجاد تمدن نوین اسلامی حرکت کند و بتوانیم در این زمینه گام برداریم.

 

وی اظهار کرد: اگر گام دوم انقلاب درست عملیاتی شود و راهبردهای مورد نظر مقام معظم رهبری به خوبی پیاده سازی شود، یقین داشته باشید که انقلاب ما تا ظهور امام زمان(عج) پیش خواهد رفت.

 

مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های آزاد اسلامی استان لرستان اظهار کرد: با جهاد تبیین، جهاد روشنگری باید این  ارزش های انقلاب و دستاوردهای انقلاب اسلامی را  به نسل جدید هم منتقل کنیم و پای آرمان های انقلاب اسلامی بمانیم.

کد خبر 1144350

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha