۳۸۰ پروژه مخابراتی در دهه فجر افتتاح می‌شود

مدیر مخابرات منطقه کردستان گفت: به مناسبت دهه مبارک فجر ۳۸۰ پروژه مخابراتی در استان کردستان افتتاح می‌شود.

آزاد حکمت مدیر مخابرات منطقه کردستان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در کردستان با تبریک چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران اظهار کرد: به مناسبت دهه مبارک فجر ۳۸۰ پروژه مخابراتی با اعتباری بالغ بر یک‌هزار و ۲۴۰ میلیارد ریال در مناطق مختلف استان افتتاح می‌شود.

 

وی به پروژه‌های قابل افتتاح در دهه مبارک فجر اشاره کرد و یادآور شد: در حوزه توسعه سوئیچ تلفن ثابت پروژه‌هایی با ۳۹ میلیارد ریال سرمایه گذاری آماده افتتاح است.

 

مدیر مخابرات منطقه کردستان خاطرنشان کرد: در این ایام پروژه‌هایی نیز مربوط به حذف کابل‌های اقماری در مناطق روستایی و افزایش پهنای باند مورد بهره برداری قرار می‌گیرد که در مجموع ۱۴۴ میلیارد ریال برای این دو بخش سرمایه گذاری صورت گرفته است.

 

حکمت بیان کرد: برای افتتاح طرح‌های مربوط به فیبرنوری ۴۴ میلیارد ریال و احداث و بهره‌برداری از سایت‌های جدید تلفن همراه در دهه فجر امسال هم ۴۴۴ میلیارد ریال هزینه شده است.

 

وی با اشاره به سرمایه گذاری ۲۵۰ میلیارد ریالی برای بهره برداری از طرح‌های انتقال شبکه‌های مخابراتی با ۳۱۹ میلیارد ریال در دیگر بخش‌ها، اضافه کرد: در مجموع طی یکسال اخیر بیش از ۲ هزار و ۷۰ میلیارد ریال در حوزه‌های مختلف مخابرات در کردستان سرمایه گذاری شده است.

 

مدیر مخابرات منطقه کردستان با اشاره به اینکه در حال حاضر بیش از ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار شماره تلفن همراه اعتباری و دائمی با ضریب نفوذ ۱۳۷ درصد در کردستان فعال است، افزود: هم‌اکنون ۹۳۸ روستای استان نیز تحت پوشش خدمات تلفن همراه اول مخابرات هستند و دامنه خدمات روز به روز در حال گسترش است.

کد خبر 1144445

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha