برترین های جشنواره استانی شعر فجر خراسان جنوبی تجلیل شدند

طی مراسمی ۱۰ نفر از برترین های نهمین جشنواره استانی شعر فجر خراسان جنوبی در شهر خوسف تجلیل شدند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خوسف، «محمدعلی آخوندی» امروز (۱۴ بهمن) در اختتامیه جشنواره شعر فجر ضمن تبریک ایام دهه مبارک فجر اظهار کرد: علی رغم همه توطئه های دشمن چهل و سومین جشن پیروزی انقلاب را شاهدیم و این مسیر فرهنگی و اعتقادی را استوار ادامه می دهیم.

 

فرماندار خوسف با بیان اینکه با پشتوانه مردم و رهبری های حکیمانه مقام معظم رهبری می توانیم برای رسیدن به آرمان های انقلاب تلاش کنیم، افزود: بیان دستاوردهای نظام از وظایف مسئولان در دهه مبارک فجر است.

 

آخوندی گفت: اختتامیه جشنواره شعر فجر در شهر علمی و فرهنگی خوسف برگزار شد که جای قدردانی از متولیان دارد.

 

وی ادامه داد: جایگاه خوسف در بعد تعلیم و تربیت مشخص است و بزرگانی چون ابن حسام خوسفی، دکتر شکوهی، استاد ناقوس و هنرمندان زیاد خوسفی همانند رحیمی، مالکی، رفیعی و خاندان عبادی و راشد محصل و .... به استان و کشور خدمات زیادی کرده اند.

 

وی گفت: شعر یک زبان گویا است که هرگاه بخواهیم تاثیرگذاری یک متن و عبارت را برای افراد بیشتر کنیم به شعر روی می آوریم لذا تاثیرگذاری شعر و گیرایی و جذابیت آن بیشتر است.

 

فرماندار خوسف با بیان اینکه شعر جایگاه زبان فارسی را غنی تر کرده است، افزود: تاثیر فرهنگ در توسعه یک جامعه بسیار بیشتر از سایر فعالیت های اقتصادی و عمرانی است و زیرساخت فعالیت ها را می توانیم فرهنگ، ادب و شعر فارسی  قرار دهیم.

 

آخوندی خاطرنشان کرد: فرهنگ غنی اسلام و ایرانی ما به واسطه ایثارگری های شاعران گذشته تا همین الان بوده است، کسانی که برای حفظ استقلال و جایگاه فرهنگی ایران تلاش کرده و جان خود را نثار کرده اند تا امروز به خود ببالیم.

 

در ادامه این مراسم،‌از ۱۰ نفر از برترین‌های نهمین جشنواره استانی شعر فجر از جمله نفرات اول تا سوم «جواد صفری، حمیدرضا نظری و صفیه قومنجانی» تقدیر شد.

کد خبر 1144453

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha