خدمات انقلاب اسلامی برای سیستان‌وبلوچستان قابل مقایسه با دوران طاغوت نیست

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان در دیدار وزیر اطلاعات، خدمات صورت گرفته توسط انقلاب اسلامی در سیستان‌وبلوچستان را غیر قابل مقایسه با سال‌های قبل از انقلاب توصیف کرد.

به  گزارش خبرگزاری شبستان از زاهدان، آیت‌الله مصطفی محامی نماینده مقام معظم رهبری در سیستان‌وبلوچستان در دیدار حجت‌االسلام و المسلمین سید اسماعیل خطیب وزیر اطلاعات ضمن ابراز خوشامد و امیدواری نسبت به آثار و برکات سفر به استان، اظهار داشت: بر اساس دستور رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیوست حکم انتصاب نماینده ولی فقیه در سیستان‌وبلوچستان، تشکیل شورای راهبردی در دستور کار قرار گرفت و زمینه‌ساز تعامل مناسبی بین مسئولان ارشد استان شد.


امام جمعه زاهدان ادامه داد: اتفاق نظر در مسائل کلی استان؛ پیگیری مسائل کلیدی از مسئولان ارشد کشوری به صورت مکاتبه‌ای و حضوری؛ افزایش حضور و رفت و آمد مسئولان کشوری به استان و هم‌چنین رشد مبلغ بودجه 1400 استان نسبت به سال 1399 از برکات تشکیل این شورا بوده است.

 

آیت‌الله محامی نقش امنیت پایدار را در پیشرفت اقتصادی و رشد علمی و فرهنگی جامعه، مهم ارزیابی نموده و خاطرنشان کرد: رفع مشکلات عدیده استان از جهات مختلف نیازمند اهتمام بیشتر دولت مردان است.

 

رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر سیستان‌وبلوچستان، خدمات صورت گرفته توسط انقلاب اسلامی در سیستان‌وبلوچستان را غیر قابل مقایسه با سال‌های قبل از انقلاب توصیف کرد و بیان داشت: البته عوامل مختلفی از جمله محرومیت از سال‌های گذشته منجر به محرومیت فرهنگی شده و این مقوله هم به تشدید محرومیت‌های دیگر منتهی شده است.

 

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان، یکی از مشکلات سیستان‌وبلوچستان را عدم برخورداری از مدیران قوی و کارآمد در طول این سال‌ها به اندازه کافی عنوان کرد و افزود: مشکلات سیستان‌وبلوچستان ربط چندانی به تحریم‌ها و مسائل بودجه‌ای ندارد و باید بررسی کرد که در این مدت با وجود بودجه‌های فراوان چه بهره‌برداری درستی از این مبالغ شده است.

 

نماینده ولی فقیه در سیستان‌وبلوچستان، دخالت نمایندگان را در نصب مدیران مورد نکوهش قرار داده و افزود: در دیدار با ریاست محترم جمهور بر انتخاب استانداری در حد وزیر که مورد اعتماد دولت باشد و مطالباتش توسط دولت مورد توجه قرار گیرد، تاکید داشتیم.

 

وی ادامه داد: استاندار باید اختیار کامل برای تصمیم و اقدام داشته باشد و با محدودیتی برای اجرای تصمیماتش مواجه نباشد.

 

امام جمعه زاهدان ضمن ابراز گلایه از اجرای برخی از طرح‌ها در استان صرفا به صورت موقت و به عنوان مُسکن، خواستار برخورد با مسائلی در زمینه سوخت و گوشت در سیستان‌وبلوچستان شد.
 

کد خبر 1144602

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha