غرفه داران برای برگزاری نمایشگاه محصولات کشاورزی استقبال خوبی کردند

مدیر جهاد کشاورزی شیروان گفت: غرفه داران سایر استان ها برای برگزاری نمایشگاه سوغات، هدایا، محصولات کشاورزی و کالاهای اساسی در این شهرستان استقبال خوبی کردند.

«حسن ایزانلو» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شیروان اظهار کرد: نمایشگاه سوغات، هدایا، محصولات کشاورزی و کالای اساسی در سالن ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی شیروان گشایش یافته که غرفه داران استقبال خوبی از آن کردند.

 

 

مدیر جهاد کشاورزی شیروان خاطرنشان کرد: این نمایشگاه جهت کمک اقتصادی، حمایت از کالاهای تولیدی، آشنایی با پتانسیل و ظرفیت های محصولات کشاورزی شهرستان در ۷۰ غرفه با حضور اکثر استان ها به مدت ۱۰ روز برای بازدید عموم علاقه مندان دایر شده است.

 

 

ایزانلو عنوان کرد: همچنین یک غرفه برای بانوان جهت عرضه محصولات میوه خشک، سبزی خشک، قارچ و سایر تولیدات برپا شده زیرا که زنان در اینگونه نمایشگاه ها مشارکت بالایی دارند و توانمندی زیادی دارند و از سویی صرفه اقتصادی خوبی برای آنان خواهد شد.

 

 

وی ضمن اشاره به پتانسیل های بالای کشاورزی این شهرستان اضافه کرد: از ۱۰۵ هزار هکتار عرصه زراعی و باغی این شهرستان، ۵۳ هزار هکتار زیر کشت می رود که عمده محصول زراعی گندم و جو است و در شهرک صنعتی کارخانه تولید بذر فعال می باشد.

 

 

وی با اشاره به ۷ هزار و ۴۰۰ هکتار سطح باغ های این شهرستان افزود: از این میزان ۳ هزار هکتار انگور است که کیفیت مناسبی دارد، ۲ هزار هکتار سیب که عمده ارقام آن شیخ امیر و به کشورهای خارج استان صادر می شود، هزار و ۴۰۰ هکتار گردو، ۵۶ هکتار باغ پسته، ۸۰۰ هکتار خیار که خیارشور زوارم این شهرستان در سطح ملی زبانزد است.

 

 

مدیر جهاد کشاورزی شیروان گفت: کشت حبوبات خصوصا عدس که نمونه است و ۹۰۰ هکتار سطح زیرکشت چغندر که توسط کارخانه قند به شکر تبدیل می شود، تولید سالانه ۱۲۰ تن تخم مرغ، ۱۳ هزار تن گوشت مرغ، ۵ هزار و ۴۰۰ تن گوشت قرمز، ۳۰ هزار تن شیر و غیره از ظرفیت ها و پتانسیل های شهرستان در حوزه کشاورزی است.

 

 

 

کد خبر 1144640

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha