ادای دین شهرداری شیراز به خلبانان دوران جنگ با حمایت از فیلم «۲۸۸۸»

مشفقیان گفت: شهرداری شیراز با هدف ادای دین به خلبانان به عنوان قهرمانان جنگ و قهرمانان کمتر شناخته شده دوران جنگ هزینه کردن ۵۰ درصدی برای فیلم «۲۸۸۸» را پذیرفته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، نشست خبری فیلم «۲۸۸۸» با حضور، کارگردانان، عوامل، بازیگران و رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز شهرداری شیراز همزمان با آیین گشایش بیست و یکمین جشنواره فیلم فجر در شیراز برگزار شد.

«مصطفی مشفقیان»، شب گذشته (پنج شنبه 14 بهمن) در نشست خبری فیلم «۲۸۸۸» که همزمان با آیین گشایش بیست و یکمین جشنواره فیلم فجر در شیراز برگزار شد، گفت: با یک مصوبه و تعهد از دوران گذشته شورای اسلامی شهر و شهرداری شیراز که تعهد 50 درصدی این فیلم بود مواجه بودیم و 2 ماه قبل اولین پرسش ها از من تعیین تکلیف این موضوع بود.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز ادامه داد: شهرداری شیراز با هدف ادای دین به خلبانان به عنوان قهرمانان جنگ و قهرمانان کمتر شناخته شده دوران جنگ هزینه کردن 50 درصدی برای فیلم «۲۸۸۸» را پذیرفته است.

وی اضافه کرد: معرفی قهرمان شیرازی کمتر شناخته شده در این فیلم به عنوان فیلم دفاع مقدسی چند لایه از دید من قابل دفاع است و فیلم «۲۸۸۸» خیال بیننده را درگیر می کند.

«کیوان علی محمدی»، نیز در این نشست خبری گفت: تیم سازنده فیلم به مخاطب خود نگاه ویژه داشته است و من و «علی اکبر حیدری» جنگ را قصد داشتیم به صورت صوتی در تخیل تماشاگران بسازیم و ایثار، شجاعت و قهرمان در خلال جهان فیلم ایجاد شد.

کارگردان فیلم «۲۸۸۸» افزود: این فیلم با انجام 2 سال پژوهش انجام شد و مدل رفتاری، زبان خلبانان و ... مورد بررسی قرار گرفت و ساختار فیلم از نگاه یک عکاس هم بوده است و جاهایی تلاش شد تا تماشاگر یک اتاق تاریک را تجربه کند تا در فضا و تجربه نزدیک به واقعیت شغلی یک خلبان قرار بگیرد.

وی اضافه کرد: با نشان دادن دلاوری ها و ویژگی های قهرمانان جنگ قصد داشتیم تا جوان امروز ما نیز بخواهد و تلاش کند تا به این ویژگی ها در زندگی خود برسد.

علی محمدی تاکید کرد: سعی کرده ایم تا ایثار «بیژن عاصم» را به عنوان خلبان جنگ و قهرمان به تصویر بکشیم و فیلم به صورت سیاه و سفید ساخته شده است زیرا دهه 60 با این فضای خاکستری جور است و برای این فیلم، خیلی کتاب های عکاسی را مطالعه کردیم.

کد خبر 1144643

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha