لزوم برخورد قاطع و مداوم با جریان اراذل و اوباش در کشور/ در عرصه اقتصاد و معیشت باید میدان را برای جوانان انقلابی و متعهد باز کرد

امام جمعه کرمان مسائل مهمی از جمله لزوم برخورد قاطع دستگاه قضا با عوامل شهادت شهید رنجبر در استان فارس، میدان دادن به جوانان در عرصه اقتصاد و معیشت، توجه به گام دوم انقلاب و... را مورد تأکید قرار داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ حجت الاسلام والمسلمین حسن علیدادی سلیمانی، در خطبه های نمازجمعه(15 بهمن) در ادامه سلسله مباحث هفته های گذشته در خصوص سعادت انسان در قرآن کریم گفت: یکی از دستورات مهم قرآن صبر و شکیبایی و حوصله و ایستادگی و پایداری در راه حق است زیرا خیلی از کارهای زودبازده نیستند و سالها باید برای آن زحمت کشید.

 

 

 

نماینده ولی فقه در استان و امام جمعه کرمان دومین دستور قرآن کریم مبنی بر اینکه دل و روح و روان را با استغفار باید پاک کرد، افزود: زمینی هم که قرار است در آن زراعت شود باید آماده شخم شود لذا زمین روح اگر بخواهد آمادگی کامل پیدا کند اول باید استغفار کرد.

 

 

 

وی با بیان اینکه سومین دستور تسبیح و تحمید الهی به عنوان یکی از مباحث مهم اعتقادی و بخش مهمی از زندگی انسان مؤمن است؛ این دستور را به ویژه در صبح و عصر به استناد آیات قرآن کریم؛ مورد تأکید قرار داد و گفت: عصرها از این جهت که از دغدغه های روزانه خارج شدیم و کارمان تمام شده و وقت تسبیح و تحمید و تقدیس خدا است.

 

 

 

امام جمعه کرمان خاطرنشان کرد: صبحگاه قبل از اینکه کار را شروع کنیم و قبل از اینکه خودمان را وارد جامعه کنیم و با مردم سر و کار داشته باشیم؛ چون لغزش ها و خطاها ممکن است زیاد اتفاق بیفتد و هر روز در معرض خطر انحراف هستیم  قبل از آن، با ید به مقام شامخ خدا توجه داشته باشیم.

 

 

 

وی اظهار کرد: در آیات متعددی از قرآن  کریم تسیبح و حمد و سپاس او آمده است تا در همه صحنه های زندگی از محور ایمان خارج نشویم.

 

 

 

نماینده ولی فقیه در استان کرمان در خطبه دوم با تسلیت سوم رجب، سالروز شهادت امام هادی علیه السلام که در شرایط سختی امامت را تحویل گرفتند و نیز با تسلیت رحلت مرجع عالیقدر جهان تشیع آیت الله صافی گلپایگانی؛ روز نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی را هم تبریک گفت.

 

 

 

وی در این باره بیان کرد: با پیوستن همافران به امام و انقلاب مسیر پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی سرعت بیشتری پیدا کرد و این مسیر هموار شد و خدمت بزرگی است که ارتش در اوج مسائل قبل از پیروزی که تلاش همه مردم این بود انقلاب هر چه زودتر به پیروزی برسد، به اسلام و انقلاب و مردم کرد.

 

 

 

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی با بیان اینکه از 19 بهمن آن سال تا امروز عزیزان ارتش با فداکاری و سلحشوری و غیرت دینی و دفاع از غرور ملی حماسه ها خلق کردند و ارتش از بزرگترین و مهمترین نیروهای مدافع نظام تحت امر زعامت ولی فقیه و ولی امر مسلمین است و شهدای عزیز و عظیم الشأن ارتش شاهد بر این صدق و صداقت است.

 

 

 

وی با افزودن این مطلب که رشادت و فداکاری ارتش در نیروی زمینی و هوایی و دریایی باعث شده امروز یکی از عزیزترین و عظیم ترین نیروها در دفاع از اسلام و انقلاب باشد؛ در ادامه با فداکاری و در صحنه بودن نیروی انتظامی و شهادت شهید علی اکبر رنجبر به دست اراذل و اوباش در استان فارس هم اشاره و اظهار کرد: تا کی باید شاهد این باشیم که اراذل و اوباش به نیروی انتظامی حمله کنند؟

 

 

 

امام جمعه کرمان تأکید کرد: هم عوامل این جنایت باید شناسایی و برخورد قاطع  با آنان شود و هم به طور کلی با جریان اراذل و اوباش باید برخورد مداوم و نه مقطعی شود لذا بر دستگاه قضایی مجاهد و فداکار است که هم این پرونده ها را سرعت ببخشد و با قاطعیت با آن برخورد کند و هم بر نیروی انتظامی است که به صورت جدی با اراذل اوباش برخورد کنند به ویژه با عوامل این جنایت که قابل گذشت نیست.

 

 

 

وی سپس با اشاره به ورود به ماه رجب به عنوان بهار خودسازی، ماه ریزش رحمت الهی بر سر بندگان، ماه استغفار از گناه و آمادگی به برای ورود به ضیافت الله و...بر توجه به این فرصت معنوی تأکید کرد.

 

 

 

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی سپس به فرا رسیدن سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی اشاره و خاطرنشان کرد:  در رابطه با این پیروزی بحث های فراوانی وجود دارد و ما منتظریم مسئولان کشور با شرایطی که در حوزه کرونا ایجاد شده باید ببینیم چه تصمیمی برای ۲۲ بهمن می گیرند که به همان صورت این یوم الله را تجلیل خواهیم کرد.

 

 


 

وی افزود: در خصوص انقلاب شکوهمند اسلامی در شرایطی مردم از امام حمایت و دستور امام را عملیاتی کردند که طولی نشید رژیم طاغوت خودش هم فهمید نمی تواند مقاومت کند و شاه در بخشی از بیانیه خود گفت «آنچه شما برای به دست آوردن آن قربانی دادید تضمین می کنم حکومت ایران در آینده بر اساس قانون اساسی، عدالت اجتماعی و اراده ملی و به دور از استبداد و ظلم خواهد بود.»

 

 

 

امام جمعه کرمان این بیانیه از ظرف شاه را اقرار به این دانست که تاکنون مستنبد بودیم، ظلم کردیم و استقلال کشور را رعایت نکردیم و این بزرگترین سندی است که شاه در بیانیه خود صادر کرد ه و دلیلی بر حقانیت مبارزه امام و مردم انقلابی برای برخورد با رژیم طاغوت است و این بیانیه خود امضا کردن طاغوتی بودن  و ظالم بودن رژیم منحوس پهلوی است.

 

 

 

وی ادامه داد: وقتی انقلاب پیروز شد یکی از سران رژیم جعلی اسراییل به صراحت گفت زلزله ای در ایران اتفاق  افتاد که خاورمیانه را لرزاند و در آینده نزدیک این زلزله دنیا را خواهد لرزاند  و افق دید دشمن این است که این  انقلاب جهانی و صادر خواهد شد و برای همین به دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی و نظامی خود هشدار می دهند جلوی صدور انقلاب را بگیرید.

 

 

 

 حجت الاسلام علیدادی سلیمانی تصریح کرد: انقلاب امام در جغرافیای ایران خلاصه نخواهد شد و انقلابی است که جهان را تحت تأثیرخود قرار خواهد داد و با وجود سختی های فراوانی که در مسیر انقلاب هم به صورت طبیعی وجود داشت و هم اینکه هر روز حادثه ای خلق می کردند و گردنه ای جلوی  مسیر پیروزی انقلاب و عبور از سختی ها برای ما دشمنان به وجود می آورند اما انقلاب با قدرت و قاطعیت از همه گردنه ها و مشکلات عبور کرد. 

 

 

 

 

وی یادآور شد: روزها بر این کشور گذشت، فتنه ها و کودتاها طراحی شد و دشمن وقتی دید نقشه های او خنثی می‌شدند، جنگ را بر ما تحمیل و سنگین ترین تهاجم را علیه جمهوری اسلامی شروع کردند اما اما به همت امام و مردم فداکار و شهادت طلب و اینکه در یک مقطعی حتی شهروندادن یکی پس از دیگر ترور می شدند اما مردم خم به ابرو نیاوردند و با ایثارگری هر چه تمام تر  آنچنان از ارزش ها دفاع کردند که صدور انقلاب عملیاتی شد.

 

 

 

 

حجت الاسلام علیدادی سلیمانیتشکیل جبهه مقاومت توسط شهید سلیمانی و تجهیز و تهیّأ مجاهدان و فداکاران در کشورهای اسلامی و قوی شدن روز به روز این جبهه برای درگیری جدی با جبهه استکبار را دستاورد انقلاب و نظام دانست و افزود: در بسیاری از اهداف، نظام جمهوری اسلامی پیروز شد و در غالب این اهداف یا توانست اهداف مقدس و بزرگ خود را در 10 کشور برتر دنیا قرار دهد یا جزو کشورهای مهمتر و برتر قرار گرفت.

 

 

 

 

وی اظهار کرد: در بخشی از زمینه ها از جمله اقتصادی و معیشت مردم باید بیشتر کار کنیم  و الان دولتی سر کار است که دولت مردمی و سرباز رهبری و نظام است و در  این دولت توقع می رود چند اتفاق مهم رقم بخورد.

 

 

 

امام جمعه کرمان گفت: اولین اتفاق مهمی که باید رقم بخورد و همه باید کمک کنند عبارت از این است گام دوم انقلاب که گام بسیار مهمی است باید بسترهای عملیاتی آن در این دولت مهیا شود و یکی از محورهای مهم در گام دوم توجه به نسل جوان متعهد و متخصص انقلابی است؛ کسانی که مسئولیت می پذیرند کارنامه و معدل آنان در اینکه چقدر پایبند به نظرات رهبری نظام و در عزل و نصب ها چقدر با انقلاب هماهنگ هستند، در توجه به نسل جوان است.

 

 

 

وی با تأکید بر اینکه میدان را برای جوانان باز کنید و اجازه بدهید در مدیریت های میانی مسئولیت بپذیرند؛ افزود: جوان انقلابی متعهد دلداده نظام جمهوری اسلامی و متخصص در مأموریتی که به او داده می شود خیلی می تواند برای نظام کار کند.

 

 

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی ادامه داد: دومین مسئله این است کسانی که می توانند اشتغال را در کشور پررنگ کنند از جمله بنگاه‌های اقتصادی استان، باید خانه فکر تشکیل بدهند و اگر می خواهیم در این بخش اتفاقی بیفتد باید کار را به جوانان انقلابی سپرد.

 

 

 

وی تأکید کرد: اجازه بدهید کشور با نسل جدید انقلابی در دولت مردمی حماسه جدیدی خلق کند و در اقتصاد و معیشت مردم هم به فضل خدا مثل سایر عرصه ها موفق شویم زیرا هیچ گونه نگرانی از تحریم ها نداریم گرچه تحریم ها ظالمانه است و کشور را در بخشی از فعالیت ها می تواند فلج کند اما این قابل جبران است و با روحیه جهادی، تدبیر، برنامه و ایمان به خداوند می توانیم ازاین تحریم ها عبور کنیم و کشور را در این بخش، پیروز میدان نشان داد.

 

 

کد خبر 1144668

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha