۵۰ زوج ناشنوای استان اصفهان ازدواج کردند/افتتاح ۱۶۰۰ پروژه بهزیستی

نصر با اشاره به برنامه های دهه فجر انقلاب اسلامی گفت: افتتاح پروژه و ازدواج ۵۰ زوج ناشنوای استان اصفهان همزمان با این ایام و آغاز ماه رجب انجام شد.

«ولی اله نصر» خبرنگار خبرگزاری شبستان اصفهان به برنامه های دهه فجر انقلاب اسلامی بهزیستی این استان اشاره کرد و اظهارداشت: همزمان با میلاد امام محمدباقر(ع) و ایام ماه رجب و بهار انقلاب اسلامی جشن عروسی و ازدواج 50 زوج ناشنوای استان اصفهان برگزار شد.

مدیرکل بهزیستی استان اصفهان افزود: در این جشن ازدواج که با حضور معاون توانبخشی سازمان بهزیستی همراه بود هدایایی نیز از سوی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان به آنان اختصاص یافت.

 

وی با اشاره به دغدغه و نیازهای جامعه معلولین کشور گفت: قوانین خوبی برای این قشر مصوب شده اما اجرای آن ها توسط دستگاه های مربوطه ضرورت دارد تا دغدغه های آنان پیگیری و مطالباتشان به سرانجام برسد.

نصر با بیان اینکه کمیته ای برای پیگیری اجرای این مصوبات در سازمان بهزیستی کشور تشکیل شده، خاطرنشان کرد: این اتفاق جای امیدواری برای آینده این قشر و تحقق مطالبات آنان دارد.

 

وی به برپایی نمایشگاه دستاوردهای زنانس سرپرست خانوار و همچنین معلولان در شهرستان ها و مرکز استان خبرداد و گفت: در این ایام نمایشگاه توانمندی ها ایجاد شده که زمینه رشد این افراد و فروش تولیدات آنان فراهم و همچنین این جریان در طول سال برای اقتصاد پویای این اقشار باید تداوم و بستر سازی شود.

مدیرکل بهزیستی استان اصفهان توزیع 50 سری جهیزیه و 600 بسته معیشتی برای مددجویان تحت پوشش این سازمان در ایام دهه فجر را از دیگر اقدامات بیان کرد.

 

*بهره برداری و افتتاح 1600 پروژه بهزیستی

وی در بخشی از سخنان خود به پروژه های دهه فجر بهزیستی استان اصفهان که با اعتبارات دولتی و یا اجرای بخش خصوصی و کمک خیرین انجام شده اشاره کرد کرد و افزود: 1600 پروژه با اعتباری بیش از 2 هزار و 33 میلیارد ریال آماده و به بهره برداری می رسد.

نصر راه اندازی واحدهای اشتغال مددجویان، تحویل مسکن، راه اندازی مراکز خدمات توانبخشی و حمایتی بهزیستی و مشاوره ای را از جمله این طرح ها بیان کرد و گفت: 1450 واحد اشتغال جدید مددجویان بهزیستی در طول این دهه افتتاح می شود.

 

وی یادآورشد: ارائه خدمات مشاوره ای کودکان، مشاوره ژنتیک و غربالگری شنوایی و بینایی به صورت رایگان در این ایام توسط ادارات بهزیستی شهرستان های استان اصفهان انجام می شود.

کد خبر 1144691

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha