دشمن در جنگ نابرابر اقتصادی علیه ما شکست خورده است

حجت‌الاسلام باقری‌ارومی به تبیین فرمایشات مقام معظم رهبری در دیدار جمعی از فعالان اقتصادی پرداخت و گفت: دشمن در جنگ نابرابر اقتصادی بر علیه ما شکست خورده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از تالش، حجت‌الاسلام«محمدجواد باقری‌ارومی» در خطبه‌های آیین عبادی سیاسی نماز جمعه بخش اسالم در ادامه مباحث اخلاقی در خطبه اول به بیان آثار به دو رذیله اخلاقی تجسس و غیبت پرداخت.

 

امام جمعه بخش اسالم تالش تصریح‌کرد: انسان در اثر سوءظن به دنبال یافتن دلیل برای گمان باطل خود است و به خود اجازه می‌دهد در زندگی دیگران سرک بکشد و تجسس کند و دست آخر هم نتیجه تجسس خود را برای دیگران بیان می‌کند که این کار هم غیبت و از بدترین گناهان کبیره است، چرا که با آبروی شخصی بازی می‌کند که قدرت دفاع از خود را ندارد و به همین دلیل خداوند در قرآن غیبت کردن را به خوردن گوشت برادر مرده تشبیه کرده است.

 

وی با گرامیداشت فرارسیدن ماه رجب به بیان فضایل این ماه پرخیر و برکت پرداخت و نمازگزاران را به استفاده و بهره‌مندی از فرصت طلایی این ماه توصیه کرد.

 

حجت‌الاسلام باقری‌ارومی گفت: ماه رجب یکی از ماه‌های سه گانه مناجات و دعا و مهمانی خداست که با ذکر و دعا و استغفار و روزه‌داری باید از آن توشه برگرفت.

 

استاد حوزه علمیه سفیران هدایت تالش با تسلیت ارتحال مرجع عالیقدر جهان تشیع حضرت آیت‌الله العظمی صافی گلپایگانی به پیام تسلیت بسیار مهم رهبر معظم انقلاب امام خامنه‌ای(مدظله‌العالی) اشاره کرد و افزود: این پیام حاوی مطالب بسیار مهمی بود که شخصیت والای این مرجع عالیقدر را در چند جمله به زیبایی بیان کرد، مرجع بصیر، استوانه حوزه علمیه، پرسابقه‌ترین عالم دینی حوزه علمیه قم، مشاور علمی و عملی مراجع و امین و مورد اعتماد حضرت امام از ویژگی‌های بارز آیت‌الله العظمی صافی گلپایگانی بود.

 

وی با اشاره به سفر رئیس جمهور حضرت آیت‌الله رئیسی به استان گیلان، دستور آزادسازی حریم سواحل خزر را اقدام بسیار مهمی خواند که دو پیام عمده و ویژه داشت، اول اینکه خود دولت در اجرای قانون پیشقدم است و دوم اینکه وقتی دولت با دستگاه‌های زیر مجموعه خود تعارف ندارد، مردم و سازمان‌های غیردولتی نیز به طریق اولی باید قانون پذیرتر باشند.

 

امام جمعه اسالم به تبیین فرمایشات مقام معظم رهبری در دیدار جمعی از فعالان اقتصادی پرداخت و ادامه داد: دشمن در جنگ نابرابر اقتصادی بر علیه ما شکست خورده است چرا که آنها به دنبال فروپاشی اقتصاد ایران و در نهایت فروپاشی نظام جمهوری اسلامی بودند ولی امروز شاهد هستیم که علی‌رغم تحریم‌های ظالمانه دشمنان و تحمل فشارهای  فراوان اقتصادی توسط ملت عزیز ایران، بار دیگر دشمنان هستند که خواهان بازگشت به میز مذاکره هستند و این به آن معناست که تحریم‌ها موفق نبوده است.

 

حجت‌الاسلام باقری‌ارومی خاطرنشان‌کرد: گلایه رهبر معظم انقلاب از صنعت خودرو و افزایش قیمت لوازم خانگی داخلی نشانگر این موضوع است که برخی از صاحبان صنایع علی‌رغم تمام حمایت‌ها از صنایع داخلی، منافع شخصی خود را بر منافع ملی ترجیح داده‌اند و قدم مناسبی جهت رفاه حال عموم مردم برنداشته‌اند.

کد خبر 1144721

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha