راهکار و جایگزین مهم برای جبران مشکلات اقتصادی  روی آوردن به سمت مهارت آموزی

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای سیستان و بلوچستان با بیان اینکه سازمان آموزش فنی و حرفه ای یکی از دستاوردهای انقلاب اسلامی است، گفت: راهکار و جایگزین مهم برای جبران مشکلات اقتصادی روی آوردن به سمت مهارت آموزی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از زاهدان « جلیل شهریاری» پیش از خطبه های نماز جمعه این هفته شهرستان زاهدان به جمله منتسب به امام خمینی(ره) «انقلاب ما انفجار نور بود» اشاره کرد و بیان داشت: هر ساله در ایام الله دهه فجر، فرصت را مغتنم می شماریم که با آرمانهای بلند امام رحمت الله علیه تجدید عهد و پیمان داشته باشیم.


مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای سیستان و بلوچستان یادآور شد:  دهه فجر را جشن می گیریم برای ما یادآوری باشد که چگونه جوانان توانستند امور را به دست بگیرند و استکبار جهانی را از کشورمان بیرون کنند.

 

شهریاری گفت: مجموعه فنی و حرفه یکی از دستاوردهای انقلاب اسلامی است، گفت: فنی و حرفه ای رسالتی دارد که شاید در جامعه کمتر به آن توجه شده است؛ رسالت آموزش فنی و حرفه ای  مهارت آموزی برای  ایجاد زمینه های شفلی  برای جوانان است.

 

وی با بیان اینکه امروز ما وظیفه داریم به هر روش و طریقی زمینه ها را فراهم کنیم که جوانان منطقه به میدان کار بیایند، افزود:سیستان و بلوچستان در حال توسعه در زمینه های مختلف از جمله ریل، جاده ای و گاز است و همه نوع زیر ساخت  در  حال اجرا در استان است  این تعداد فعالیت عمرانی قطعا به نیر وی انسانی ماهر و متخصص نیاز دارد.

 

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه باید نیروی متخصص و ماهر  برای انجام این کارهای وسیع  تربیت شود، ادامه داد: سازمان آموزش فنی و حرفه ای  سیستان و بلوچستان،  برنامه های گسترده ای را در راستای ظرفیت ها  در حال اجرا دارد تا فرد بیاید تخصص و تجربه لازم را  کسب کند.

 

شهریاری گفت:آموزش فنی و حرفه ای در رشته های گازرسانی  برق،  صنایع  چوب،  صنایع فلزی و جوشکاری  و تاسیساتی  در مراکز آموزش فنی و حرفه ای  آموزش های لازم می ده تا  بتوانیم خلع   کمبود نیرو را در استان  جبران کنیم.

 

وی با بیان اینکه 24 مرکز آموزش فنی و حرفه ی در شهرهای  که سابق و قدمت  بیشتری دارند   و به عنوان قطب محسوب می شوند  در سطح  استان داریم و این میزان  مراکز ما نشان از اهمیت مدیرت مهارت آموزی در استان است، افزود: مراکز ما  برای طیف های مختلف برنامه ریزی آموزشی می کند و می توانیم  پاسخگوی  مطلوبی باشیم برای  مردم و جوانان  باشیم.

 

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای سیستان و بلوچستان با تاکید بر اینکه بسیاری از نیازهای آموزشی استان ما  در حوزه خدمات فنی تعریف شده است، یادآور شد:بسیاری نیازهای ما در استان  خدمات فنی  و ماباید بتوانیم در این حوزه نیروی ماهر تربیت کنیم تا پاسخگوی نیاز های استان  در حوزه های فنی باشد 

 

شهریاری به گام دوم انقلاب اشاره کرد و گفت:  گام دوم انقلاب از مصادیق  اصلی که فاصله مسئولان را با مردم به حداقل می رساند  و پاسخگویی مسئولان را به مردم به حد اعلا می رساند.
 

وی به فشارهای اقتصادی به مردم اشاره کرد و افزود:   راهکار مهم و جایگزین مهم  برای جبران مشکلات اقتصادی  روی آوردن به سمت مهارت آموزی  و آ موزش هایی که منجرب به شغل می شود.

 

مدیرکل آموزش فنی و حرفه استان یادآور شد: همه اعضای خانواده که به سن شغل رسیدند باید به اقتصاد خانواده کمک کنند و در مسیر اشتغال قرار گیرند

کد خبر 1144732

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha