رباخواری اقتصاد کشور را بهم زده است/ناکارآمدی تحریم ها

حجت الاسلام میردامادی با اشاره به اینکه بانک ها و برخی از فاکتور سازی ها به سمت ربا رفته است، گفت: رباخواری اقتصاد کشور را بهم زده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان، حجت الاسلام «سید مجتبی میردامادی« در خطبه های نماز جمعه اصفهان به نابسمانی های اقتصادی اشاره کرد و اظهارداشت: رهبر معظم انقلاب از گرانی و نابسمانی وضع اقتصادی گلایه کردند که زندگی بر مردم سخت شده است.

امام جمعه موقت اصفهان افزود: برخی از قوانین و نوع فعالیت ها باید اصلاح شود تا این نابسمانی ها بهبود یابد و اقتصاد ما اصلاح شود تا اینکه بتوانیم متناسب با شرایط اسلامی و زیبنده کشور اداره شود.

 

وی ادامه داد: رباخواری ناشی از دیرکرد و فاکتور سازی و اختصاص وام ها اقتصاد کشور را بهم زده است و این وضع را بانک مرکزی اصلاح کند.

امام جمعه موقت اصفهان اضافه کرد: نباید نسبت به این مسائل بی تفاوت بود و روحانیون در خصوص رباخواری و سودهای بانکی بالا اظهارنظر و واکنش نشان دهند.

 

وی با اشاره به فعالیت هایی که دولت سیزدهم برای معیشت و رفع مشکلات اقتصادی انجام داده، خاطرنشان کرد: دولت تمام همت خود را بکار گرفته اما باید اصلاح قوانین و همکاری مردم هم انجام شود.

حجت الاسلام میردامادی به شهادت یکی از نیروهای پلیس در شیراز اشاره کرد و اذعان داشت: نباید شاهد چنین وضعی باشیم که افراد سودجو به راحتی به حقوق دیگران تجاوز و ماموران به شهادت برسانند.

 

وی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی خواست تا در تصویب قوانین بازدارنده و محکم در این خصوص همت کنند و کمبود قانون و ضعف های این چنینی را اصلاح کنند.

امام جمعه موقت اصفهان نیز از دستگاه قضایی خواستار برخورد قاطع و جدی با مجرمین و افراد قاتل شد.

 

*ناکارآمدی تحریم ها علیه ایران

وی به اظهارنظرهای مقامات آمریکایی در خصوص ناکارآمدی تحریم ها علیه ایران اشاره کرد و گفت: این اعتراف آن ها نشان از مقاومت و ایستادگی ملت ایران در برابر زورگویان جهان بوده است.

حجت الاسلام میردامادی با بیان اینکه نگاه به غرب وابستگی ایجاد می کند، خاطرنشان کرد: برخی به دنبال ارتباط با غرب هستند که اینگونه آنان منافع ما را از بین می برند و اهدافشان تامین می شود.

 

وی در بخشی از سخنان خود نیز به موضوع تهدیدهای اسرائیل و آمریکا علیه ایران اشاره کرد و یادآورشد: آنان جرات چنین اقدامی را ندارند که مطمنا برخورد قاطع کشورمان را خواهند دید.

امام جمعه موقت اصفهان انقلاب اسلامی ایران را برخواست از همت و عزم مردم، پشتیبانی معنوی و الهی و رهبری توانمند معرفی کرد و گفت: پیروزی انقلاب و پایداری آن مایه عزت و استقلال کشور شده است.

 

وی همچنین به رحلت آیت الله العظمی صافی گلپایگانی اشاره کرد و تلاش های این عالم ربانی در پیشرفت علم و دین موثر خواند.

 

کد خبر 1144746

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha