سیره امام هادی (ع) بهترین الگو در مقابله با تهاجم فرهنگی است

حجت الاسلام رمضانی گفت: امام هادی (ع) با روشنگری و پاسخگویی به شبهات و تربیت شاگردانی در حوزه علم و دین با تهاجم های فرهنگی آن دوران مقابله می کردند و سیره این امام الگویی برای همه ما باید باشد.

حجت الاسلام «علی رمضانی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در قزوین گفت: سوم ماه رجب مصادف با سالروز شهادت امام هادی (ع) است، این امام بزرگوار در سن هشت سالگی به امامت رسیدند و دوران امامت امام هادی 33 سال بود.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قزوین ادامه داد: تقوا، ساده زیستی، کمک به نیازمندان و دستگیری از مستضعفان و محرومان، علم و دانش، بردباری، سخت کوشی و راستگویی و ایمان از جمله ویژگی های برجسته امام دهم شیعیان است.

 

وی عنوان کرد: عظمت شخصیت این امام بزرگوار به قدری زیاد بود که حتی دشمن را هم به آن اعتراف می کرد و با وجود اینکه امام بسیار تحت نظر بود و توسط نیروهای حکومتی کنترل می شد ولی ایشان به فعالیت های خود ادامه می داد و در مناظرات شرکت کرده و به سوالات علمی و دینی پاسخ می داد.

 

حجت الاسلام رمضانی تصریح کرد: امام هادی (ع) در آن دوران که اختناق شدیدی در جامعه وجود داشت، همواره به مسئله ظهور حضرت مهدی (عج) اشاره کرده و در مسیر نشر فرهنگ تشیع و هدایت افراد و مقابله با گروهای منحرف تلاش های بسیاری کردند.

 

وی خاطر نشان کرد: امام هادی (ع) شاگردان بسیاری را تربیت کرد به طوری که شیخ طوسی در کتاب الرجال از 185 شاگرد این امام بزرگوار نام می برد که یکی از آنها حضرت عبدالعظیم حسنی است.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قزوین یادآور شد: سیره و روش زندگی امام هادی (ع) بهترین الگو برای جامعه شیعی است و ایشان با روشنگری و پاسخگویی به شبهات و تربیت شاگردانی در حوزه علم و دین با تهاجم های فرهنگی آن دوران مقابله می کردند و سیره این امام الگویی برای همه ما باید باشد.

 

کد خبر 1145000

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha