حاج آقا مصطفی خمینی دشمن شناس بود

حجت الاسلام اسدی گفت: حاج آقا مصطفی خمینی فرزند برومند امام راحل(ره) مجتهد، فقید، مفسر قرآن، ادیب سیاستمدار و دشمن شناس بود و سخن گفتن از وقایع شهادت ابشان بسیار دشوار است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، حجت الاسلام و المسلمین «غلامرضا اسدی» امروز شنبه (۱۶ یهمن) در نشست‌ «گذرگاه انقلاب؛ روایتگری رویدادهای انقلاب اسلامی» که همزمان با فرارسیدن ایام الله دهه فجر برگزار شد؛ بیان کرد: سخن گفتن از وقایع شهادت فرزند برومند امام راحل(ره)، مجتهد، فقید، مفسر قرآن، ادیب سیاستمدار، دشمن شناس و همراه همیشگی ایشان، آیت الله مصطفی خمینی دشوار است.

 

یار و شاگرد رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی) در دوران انقلاب افزود: در رابطه با زندگی حاج آقا مصطفی خمینی، افزود: ایشان در مدت اقامت خود در نجف برای خودسازی، سازندگی و انس با مسائل عرفانی به محضر آیت الله سیدمرتضی کشمیری، استاد عرفان رفتند. فردی که آیت الله قاضی طباطبایی در مورد ایشان می فرمایند«من توحید را از آیت الله کشمیری آموختم». نبوغ و استعداد حاج آقا مصطفی به اندازه ای بود که ایشان در سن 27 سالگی و در عنفوان جوانی موفق به کسب رتبه اجتهاد شدند و بی شک انتخاب رژیم شاهنشانی برای شهادت ایشان، انتخابی هوشمندانه بود. 


غلامرضا اسدی با اشاره به فرمایش امام راحل(ره) مبنی بر اینکه «شهادت حاج آقا مصطفی یکی از الطاف خفیه خداوند بوده است»، گفت: در سال 1356 فردی به نام داریوش همایون مقاله ای می نویسد که در آن مدعی می شود امام خمینی(ره) یک فرد هندی است که در هندوستان با انگلیس و کشورهای استبدادی دیگر در ارتباط است. این امر باعث خشم مردم شد تا آنجا که در 19 دیماه 1356 مردم قم بر علیه این سخنان قیام کردند و با سرکوب شدید نیروی های ساواک مواجه شدند، در چهلم مردم قم مردم غیور تبریز قیام کردند و در چهلم شهادت مردم تبریز مردم یزد نیز به قیام برخاستند و این قیامها زمینه پیروزی انقلاب اسلامی و صحه ای بر لطف خداوند در شهادت حاج آقا مصطفی خمینی شد.


وی افزود: در جریان قیام مردم تهران در میدان ژاله و شهادت بسیاری از انقلابیون، امام خمینی(ره) فرمودند«ای کاش من در کنار مردم در میدان ژاله به شهادت می رسیدم اما مردم بدانند که دوران شاه دیگر تمام شد». اینگونه شد که انقلاب اسلامی در ایران به پیروزی رسید و امام خمینی(قدس سره) بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران شدند. امام راحل(ره) بر این اعتقاد بودند که همه قدرتها از بین می روند، آمریکا، شوروی، انگلیس و جز قدرت خدا هیچ قدرتی در جهان باقی نخواهد ماند. 

 

کد خبر 1145099

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha