مراسم بزرگداشت آیت الله صافی گلپایگانی در انزلی برگزار شد

مراسم بزرگداشت آیت الله العظمی صافی گلپایگانی و حجت الاسلام احمد سلطانی از وعاظ شهرستان شامگاه امشب(۱۶ بهمن) در مسجد جامع انزلی برگزار شد .

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در انزلی، حجت الاسلام «سید ابوطالب حجازی » در مراسم بزرگداشت آیت‌الله صافی گلپایگانی به قیام مردم انزلی علیه رژیم شاه و طاغوت و فعالیت‌های حجت الاسلام احمد سلطانی از وعاظ شهرستان اشاره کرد و گفت: کانون تبلیغات اسلامی که 30 نفر از بزرگان وعاظ عضو کانون بودند با تاسیس سازمان تبلیغات، منحل شد و کار بزرگتری در سراسر کشور انجام شد.

 

رئیس ستاد اقامه نماز گیلان با بیان اینکه کار فقیه استنباط و استخراج احکام است که می بایست احاطه کامل به موضوعات داشته باشد اذعان کرد: فقیه براساس احاطه ای که بر موضوعات مختلف دارد فتوی صادر می کند به همین جهت در طول تاریخ فقه ما فقه پویا بوده است.

 

وی ادامه داد: فقه شیعه مرتب در حالت ترقی بوده و با شرایط ارض و زمان حرکت کرده و طبق شرایط و عصر هر زمان برای آن حکم صادر شده است.

 

حجتزی تصریح کرد: فقه یعنی رسیدن به یک حقیقت پنهان بوسیله علم و حقیقت آشکار، لذا فقها بار سنگینی در اجتهاد و استنباط خود از احکام شرعی برعهده دارند و از سوی دیگر مورد عنایت ائمه اطهار (ع) هستند.

 

وی با بیان اینکه فقیه از جایگاه بزرگی در جامعه برخوردار است اظهارکرد: فقها امین پیغمبران و میراث دار انبیا هستند و مقام و شانیت بزرگی دارند. بافضیلت ترین عبادت فقه است که با اعتقاد مردم سروکار دارند و ستون دین اسلام و مذهب شعیه اصل فقیه است‌.

 

حجت الاسلام حجازی تاکید کرد: تعدد فقها برای جامعه برکت بشمار می رود وقتی خدا بخواهد به مردمی لطف کند فقهای آن جامعه را زیاد می کند. آیت الله صافی گلپایگانی فقیهی بصیر و آگاه به زمان بود و در طول عمر خویش بیش از یکصد اثر از خود به جا گذاشت.

 

وی خاطر نشان کرد: آیت الله صافی گلپایگانی محقق بود که در قم و نجف زیر نظر اساتید بزرگی تحصیل کرد و از جایگاه سیاسی و انقلابی بالایی برخوردار بود و در تدوین قانون اساسی نقش داشت و عضو شورای نگهبان در دوره اول و دوم و اولین دبیر شورای نگهبان از سوی امام( ره) و هشت سال دبیر شورای نگهبان بود.

کد خبر 1145172

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha