انسان باید از خداوند بخواهد او را در مسیر اهداف آفرینش قرار بدهد

امام جمعه رفسنجان با شرح فرازهایی از دعای بیستم صحیفه سجادیه، یکی از درخواست های حضرت در این دعا را قرارگرفتن در مسیر اهداف آفرینش عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رفسنجان؛ حجت الاسلام اصغر عسکری، در ادامه سلسله مباحث هفتگی شرح دعای بیستم صحیفه سجادیه(دعای مکارم الاخلاق) در مسجد الزهراء گفت: حقوق اولاد بر پدر و مادر یکی از مواردی است که نسبت به آن در روز قیامت از انسان سوال می شود.

 

 



امام جمعه رفسنجان با توضیح این فراز از دعای مذکور که وَ اسْتَعْمِلْنِي بِمَا تَسْأَلُنِي غَداً عَنْهُ( و در اموری به کار گیر که فردای قیامت در ارتباط با آن از من بازپرسی می‌کنی) عُمر و مال و جوانی را از دیگر مواردی دانست که انسان باید در قیامت نسبت به آن پاسخگو باشد.

 





وی سپس با شرح فراز بعدی وَ اسْتَفْرِغْ أَيَّامِي فِيما خَلَقْتَنِي لَهُ( و روزگارم را در اهدافی که مرا به خاطر آن خلق کردی، فارغ کن) بیان کرد: اینجا سوالی که مطرح می شود این است ما برای چه کاری آفریده شدیم؟
 

 

 



حجت الاسلام عسکری ادامه داد: بر اساس آیات قرآن انسان برای بندگی خدا که شامل پرستش و اطاعت از او است؛ آفریده شده و از بت پرستی و اطاعت از شیطان نهی شده است.

 

 



وی دومین هدف خلقت را بر اساس آیه ۶۱ سوره هود؛ عمران و آبادانی زمین توسط انسان عنوان کرد و گفت: بعضی ها فکر می کنند کار کردن برای پول درآوردن است در حالی که انسان برای کار کردن خلق شده است.

 



امام جمعه رفسنجان بر اساس این آیه اظهار کرد: آبادانی کویر و زراعت زمین و... در جهت اهداف خلقت است.


  

کد خبر 1145341

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha