جشنواره شعر نماز جمعه فقط به زبان فارسی برگزار می شود

صیامی با بیان اینکه جشنواره شعر نماز جمعه فقط به زبان فارسی برگزار و تا کنون ۱۲۰ اثر به جشنواره ارسال شده است گفت: اختتامیه این جشنواره در ۲۳ اسفندماه در تهران برگزار می شود.

حسین صیامی در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان در مورد جشنواره شعر نماز جمعه گفت:  این جشنواره شامل  2 بخش است که بخش اول  شامل نماز جمعه در آیات و روایات ، تاثیر نماز جمعه  در صدر اسلام، نقش نماز جمعه  در انقلاب اسلامی ، بیانات امام خمینی (ره) و رهبر انقلاب در نماز جمعه است که بعنوان محورهای اصلی  همایش عنوان شده است.

 

دبیر اجرایی جشنواره شعر نماز جمعه  تصریح کرد: در بخش دیگر  جشنواره شهدای محراب عنوان شدند که 5  شهید محراب مطرح شده است که اگر شعری در این زمینه سروده شود در بخش ویژه جشنواره به رقابت می پردازد.

 

وی افزود: فراخون این جشنواره از  ابتدای بهمن ماه اعلام شده است و در فضای مجازی و سایت های رسمی  همچنین در صدا وسیما به عنوان تیزر صوتی و تصویری پخش می شود و تاکنون بیش از 120 اثر به جشنواره  ارسال شده و مهلت ارسال آثار تا 30بهمن اعلام شده است و امکان تمدید  آن نیز وجود دارد.

 

دبیر اجرایی جشنواره شعر نماز جمعه ادامه داد: اختتامیه جشنواره در 23 اسفندماه در تهران  برگزار می شود که اگر بیماری کرونا کنترل شود با رعایت پروتکل ها  و در غیر اینصورت با حداقل مهمان به صورت مجازی برگزار می شود.

 

وی گفت: اگر قرار اختامییه این اگر جشنواره  به صورت حضوری  برگزار شد اختتامیه و مهمانان اعلام می شود. علاقمندان اثار خود  را از طریق پست الکترونیکی  info@namazjomeh.ir    اثار خود ارسال کنند

 

دبیر اجرایی این جشنواره گفت: جوایز در بخش اصلی جایزه 10، 8 و 6 میلیونی به نفرات اول تا سوم تعلق می گیرد  در بخش ویژه جوایز 8 ، 6 و 4 میلیونی به نفرات برگزیده هیات داوران تعلق می گیرد که در مجموع 6 نفر تقدیر می شوند.

 

وی گفت: البته یک بخش ویژه برای ائمه جمعه شاعر هم در نظر داریم که ممکن از 900 پایگاه امام جمعه ، برخی ائمه جمعه شاعر باشند که تا کنون نیز آثار را هم ارسال کردند که در بخش مجزا  خارج از فضای جشنواره مورد داوری قرار می گیرد.

 

وی تصریح کرد: هیچ محدویت سنی  برای شرکت کنندگان وجود ندارد و علاقمندان در تمام غالب های شعری می توانند آثار خود را ارسال کنند ، این جشنواره به زبان فارسی برگزار می شود و ممکن است زبان و گویش های دیگر در جشنواره های بعدی اضافه شود.

 

کد خبر 1145388

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha