طرح بانک قرض‌الحسنه مهرایران در ارائه تسهیلات خرد بدون ضامن

شمسی نژاد درباره پرداخت تسهیلات خرد بدون ضامن با اشاره به طراحی سامانه ضمان گفت: در تلاش برای اتصال این سامانه به شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار وتسویه وجوه هستیم تا برای پرداخت تسهیلات خرد بدون ضامن؛سهام عدالت افراد به عنوان وثیقه قرار گیرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان، سید سعید شمسی‌نژاد، مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران امروز (یکشنبه ۱۷ بهمن) در نشست خبری در خصوص پرداخت تسهیلات خرد بدون ضامن با بیان اینکه پیش از این سامانه ضمان را طراحی کرده بودیم که بر اساس اعتبارسنجی و بدون وثیقه به افراد وام اعطا می‌شد، گفت: پس از ابلاغ این مصوبه به شعبات در سراسر کشور اعلام کردیم که اسناد ضمانتی را کم کنند و مقرر شد که سامانه ضمان به پایگاه‌های دیگر همچون شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه نیز متصل شود تا سهام عدالت افراد به عنوان وثیقه تسهیلات در نظر گرفته شود. یا اینکه با تعامل با سازمان ثبت احوال، اطلاعات اسناد و مالکیت افراد را نیز داشته باشیم.

 

وی با اشاره به اقداماتی که این بانک در شبکه بانکی داشته گفت: بانکداری قرض‌الحسنه با ایجاد بانک مهر ایران و رسالت فضای جدیدی در بانکداری ایجاد کرد و بررسی ها نشاندهنده این است که این بانک ها حجم فعالیت و خدمات‌رسانی مطلوبی دارند و نزدیک به ۲۰ میلیون نفر یعنی ۲۵ درصد جمعیت کشور در این بخش افتتاح حساب دارند. همچنین از ابتدای سال تاکنون ۳.۵ تا چهار میلیون فقره وام قرض‌الحسنه توسط مهر ایران و رسالت پرداخت شده است که میزان معوقات آن‌ها ۱ تا ۱.۵ درصد است.

 

وی با اشاره به اینکه دولت سیزدهم توجه ویژه‌ای به بانکداری قرض‌الحسنه دارد، گفت: با حمایت وزارت اقتصاد و بانک مرکزی در حال تدوین بسته تحول در بانک‌های قرض‌الحسنه هستیم تا علاوه بر افزایش سقف تسهیلات، منابع در حوزه قرض‌الحسنه را توسعه دهیم و قوانین دست و پاگیر را برطرف کنیم. رویکرد بانک قرض‌الحسنه مهر ایران تحول دیجیتال است تا تمام افراد جامعه را با قرض‌الحسنه آشنا کنیم. شعار ما این که با انتشار کارت مهر و زندگی آحاد جامه تمام خدمات خود را به صورت قرض‌الحسنه دریافت کنند و نمونه آن اقدامی بود که در صدور بیمه‌نامه شخص ثالث به صورت اقساطی برای ۲ میلیون نفر انجام شد.

 

مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه بانک مهر ایران بر این نکته نیز اشاره داشت که این بانک ۱۱۰ تا ۱۲۰ درصد سودآوری داشته است و ۶۳۰ هزار فقره تسهیلات به مبلغ ۷۳ هزار میلیارد تومان به نهادهای حمایتی پرداخت کرده است.

کد خبر 1145408

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha