موسیقی فجر همزمان با تهران در ۱۱ استان برگزار می شود/ تجلیل از مقام سردار سلیمانی در بخش ویژه

امیر عباس ستایشگر با بیان اینکه سی و هفتمین جشنواره موسیقی فجر همزمان با تهران در ۱۱ استان برگزار می شود،گفت: در بخش ویژه جشنواره موسیقی فجر از مقام سردار شهید حاج قاسم سلیمانی تجلیل می شود.

 

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان، نشست خبری سی و هفتمین جشنواره موسیقی فجر پیش از ظهر امروز یکشنبه 17بهمن با حضور محمد اله یاری رییس سی و هفتمین جشنواره موسیقی فجر، حسن ریاحی، دبیر جشنواره ، امیرعباس ستایشگر، عضو هیات انتخاب و مشاور اجرایی جشنواره و اردوان جعفریان مدیر بخش بین الملل جشنواره   در تالار رودکی تهران برگزار شد.

 در این نشست «امیرعباس ستایشگر»، عضو هیات انتخاب و مشاور اجرایی سی و هفتمین جشنواره موسیقی فجر  با ارایه گزارشی از سیاستگذاری این دوره از جشنواره و هیات های انتخاب جشنواره گفت:  طبق آئین نامه اجرایی جشنواره موسیقی فجر 9 عضو هیات انتخاب جشنواره انتخاب شدند و با پیشنهاد دبیر جشنواره بر سه محور به تفاهم رسیدند یکی نگاه ویژه به موسیقی دستگاهی است و دوم تنوع فرم‌ها از نظر سازبندی در حوزه موسیقی کلاسیک است  و سوم بخش جدیدی که به جایزه آهنگسازی اختصاص دارد که بخش‌های ترانه و باربد جداست. بخش دیگر هم آهنگسازی بر روی اشعار نظامی گنجوی است و راسپودی برای ساز سلو ارکستر سمفونیک هم از بخش‌های مورد توجه ما بوده‌اند.

مشاور اجرایی جشنواره با ارائه آماری از سی و هفتمین جشنواره موسیقی فجر توضیح داد: در چارچوب جدول اجرای صحنه‌ای در تهران با ۶۳ گروه و ۶۹ اجرا کار خود را آغاز می‌کنیم. در تقسیم بندی ژانر شش اجرای ارکسترال ، ۱۷ اجرای موسیقی دستگاهی، ۱۴ اجرا موسیقی نواحی، ۳ اجرا موسیقی بانوان، ۴ اجرای خارجی، ۷ اجرای موسیقی کلاسیک غربی ، ۱۶ اجرای پاپ و دو اجرای موسیقی تلفیقی مربوط به اجراهای استان تهران می‌شوند.

 

امیرعباس ستایشگر  از برگزاری سی و هفتمین جشنواره موسیقی فجر در 11 استان خبر داد و گفت: ذعان داشت: جشنواره موسیقی فجر تا امروز در 11 استان  کردستان، جنوب کرمان، منطقه آزاد اروند، ایلام، کهگیلویه و بویر احمد، بوشهر، چهارمحال و بختیاری، آربایجان شرقی، سیستان و بلوچستان، زنجان، سمنان با 95 اجرا برگزار می شود  

مشاور اجرایی جشنواره  با اشاره به بخش سرود سی و هفتمین جشنواره موسیقی فجر  اظهار کرد: بخش سرود برای دومین سال پیاپی آغاز گر هر روز جشنواره موسیقی فجر امسال خواهد بود این در حالی است که ما در رویداد موسیقی فجر امسال بخش ویژه‌ای را به تجلیل از مقام سردار شهید حاج قاسم سلیمانی را تدارک دیدیم که در این چارچوب ارکستر سمفونیک صدا و سیما و گروه نوای سیمره برنامه‌هایی را اجرا خواهند کرد.

 

وی افزود:  در بخش پژوهشی سی و هفتمین جشنواره موسیقی فجر  هم همزمان با آغاز جشنواره نشست‌هایی در خانه هنرمندان ایران به دبیری بابک خضرایی برگزار خواهد شد.

امیرعباس ستایشگر در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه چرا علی رغم نقد به جشنواره موسیقی فجر در این جشنواره حضور دارد ،گفت: من از دوره پانزدهم جشنواره موسیقی فجر به عنوان نوازنده و آهنگساز حضور داشتم. اما بنده فقط در دوره سی و یکم منتقد جشنواره بودم به همین جهت در دوره های دیگر به عنوان عضوی از ستاد جشنواره مشغول فعالیت بودم. ضمن اینکه بنده معتقدم اکر به موضوعی نقدی داریم راه بیان این نقد حضور داشتن است که بتواند این حضور در ارائه نقدها راهگشا باشد.

کد خبر 1145417

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha