جیرفت قرمز شد/ رکورد زنی آمار کرونا در جنوب کرمان 

علی اصغر خیرخواه گفت: رنگ بندی شهرها تغییر کرده و متاسفانه روز گذشته شهرستان جیرفت نیز در وضعیت قرمز قرار گرفت، هشدارهای لازم داده شد اما همچنان عادی انگاری که در پیک های قبلی شاهد بودیم وجود دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، «علی اصغر خیرخواه» در شورای مدیران دانشگاه علوم پزشکی جیرفت، ضمن تبریک ایام الله دهه فجر، گفت: علی رغم هشدارهای قبلی اما در روزهای اخیر سویه جدید کرونا به سرعت شهرها و جمعیت ها را درگیر کرده و آمار طی ۲ هفته اخیر به صورت کاملا تصاعدی افزایش یافته است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جیرفت با بیان این مطلب که رنگ بندی شهرها تغییر کرده و متاسفانه روز گذشته شهرستان جیرفت نیز در وضعیت قرمز قرار گرفت، افزود: هشدارهای لازم داده شد اما همچنان عادی انگاری که در پیک های قبلی شاهد بودیم وجود دارد که موجب شد یک به یک جمعیت ها درگیر شده و در حال حاضر وضعیت مطلوب نیست.

وی با اشاره به این که سرعت سرایت سوش جدید کرونا زنگ خطر محسوب می‌شود، تصریح کرد: موارد بستری در مراکز درمانی جنوب کرمان نسبت به هفته قبل افزایش قابل توجهی داشته است که این یک هشدار بسیار بزرگ برای همکاران ما است.

خیرخواه ادامه داد: موارد سرپایی به قریب 500 بیمار و موارد بستری نیز به بیش از 120 بیمار رسیده و همچنان در حال افزایش می باشد و این نتیجه سهل انگاری است، هشدارهای لازم داده شده اما آمارها نشان از عدم رعایت دستورالعمل های بهداشتی دارد و مجددا بخش های بیمارستانها در حال تکمیل شدن است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جیرفت خاطرنشان کرد: شاید موارد ابتلا علائم اولیه همه گیری کرونا را نداشته باشند که این از نتایج واکسیناسیون است اما جمعیتی که تاکنون واکسینه نشده اند قسمت عمده ای از جمعیتی می باشند که بدون ایمنی هستند.

وی ابراز کرد: ما بایستی به صورت اصولی بر اساس دستورالعمل های حوزه بهداشت و درمان اقدام کنیم و جایی که لازم است مدارس و تجمعات را تعطیل کنیم و محکم پای آن بایستیم در این راستا قرنطینه و مراقبت دانشجویان حتما باید مدنظر قرار داده شود.

خیرخواه با اشاره به افزایش آمار بستری در بخش اطفال بیمارستان های منطقه، اظهار کرد: مدیران و روسای بیمارستان ها آمادگی لازم را در بخش ها به ویژه بخش اطفال ایجاد کنند، چرا که با توجه به وضعیت موجود ممکن است، بخش های اطفال نیاز به بخش اضافه و مکمل داشته باشند که بایستی از هم اکنون تدابیر لازم اندیشیده شود.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جیرفت ضمن تاکید بر تامین تجهیزات و داروهای مورد نیاز در مراکز درمانی، افزود: در بیمارستانها به گونه ای عمل شود که برای مقابله با پیک احتمالی آمادگی همکاران حفظ شود و بخش هایی که لازم است نیز راه اندازی شود.

وی عنوان کرد: تکمیل واکسیناسیون از اولویت های دانشگاه است و تاکید داریم که مردم هر چه سریعتر برای دریافت دوز سوم واکسن مراجعه کنند با این که همکاران آمادگی لازم برای تزریق واکسن را دارند اما متاسفانه همکاری لازم از سوی مردم برای دریافت دوز سوم وجود ندارد.

خیرخواه بیان کرد: مراکز 16 ساعته جنوب کرمان فعال هستند و علاوه بر 8 مرکز فعال در منطقه 6 مرکز 16 ساعته رزرو نیز تعریف شده است که آماده هستند تا در صورت افزایش آمار به عنوان مراکز دوم و سوم فعال شده و از شلوغی جلوگیری شود.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جیرفت در خاتمه با اشاره به اقدامات انجام شده در راستای تکمیل پروژه های نیمه تمام دانشگاه علوم پزشکی جیرفت، گفت: هیچ پروژه بهداشتی و درمانی قبل از تکمیل 100 درصدی افتتاح نمی شود و بایستی ملزوماتی همچون برق و ...  فراهم باشد تا راه اندازی شوند.

کد خبر 1145454

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha