اجرای ۳ طرح بزرگ  سرمایه گذاری خارجی در استان اصفهان با مبلغ ۳۵ میلیارد دلار

نقش با تاکید بر تلاش بر حل و کاهش مشکلات اقتصادی در استان اصفهان و راه اندازی و احیای طرح های نیمه تمام گفت: جذب سرمایه گذاری خارجی در استان ا از سیاست های مهم استانداری اصفهان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان اصفهان«امیررضا نقش» در نشست خبری با رسانه های اصفهان با اشاره به اراده جمعی در استانداری اصفهان برای حل و کاهش مشکلات اقتصادی در استان اصفهان و راه اندازی طرح های نیمه تمام گفت: با همکاری بانکهای عامل، حوزه اشتغال و سرمایه گذاری در وضعیت مطلوبی قرار گرفته است.

 

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان تاکید کرد: مُصوبه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید، همسطح ابلاغ دادستان بوده و لازم الاجراست و در صورتی که دستگاه‌ها از اجرای این مصوبات خودداری کنند نوعی ترک فعل برای آنها محسوب می‌شود.

 

معاون استاندار اصفهان فراهم نمودن بستر برای جذب سرمایه گذاری خارجی در استان را از سیاست های مهم استانداری عنوان و تصریح کرد: تا کنون ۳ طرح بزرگ سرمایه گذاری خارجی با سرمایه ای بالغ بر ۳۵ میلیارد دلار در استان اصفهان قطعی شده است.


وی  با بیان اینکه افزایش سطح سرمایه‌گذاری در استان یکی از مهم‌ترین اهداف این معاونت است که رشد اقتصادی استان را به دنبال خواهد داشت اضافه کرد: مجموع سرمایه‌گذاری خارجی تا پایان سال یک میلیارد دلار خواهد بود.


این مقام مسئول به طرح بزرگ تولید کاغذ از ضایعات سنگ و کربنات کلسیم نیز اشاره کرد و گفت: این طرح با رعایت شرایط زیست محیطی به بهره‌برداری می رسد.

 

نقش ادامه داد: مشوق هایی از جمله معافیت های مالیاتی، امکان ثبت شرکت ایرانی و امکان تملک دارایی هایی همچون ساختمان و زمین به عنوان مشوق برای سرمایه گذاری های خارجی در نظر گرفته شده است.

 

تا پایان سال با بهره برداری از ۸۲ طرح زمینه اشتغال ۲۲۰۰ نفر فراهم می شود


وی با اشاره به ۶ جلسه برگزار شده کمیته تسهیلات در ۴۵ روز گذشته اظهار داشت: با تلاشها و پیگیری و هم افزایی دستگاه های اجرایی و بانک های عامل پرونده های بانکی از ۴۲ درصد به صفر رسیده است و تاکنون ۲هزار و ۴۰۱ میلیارد تومان تسهیلات بانکی برای ۸۲ طرح تولیدی در استان اصفهان در این کارگروه تصویب شده است که در صورت به بهره برداری رسیدن بین ۳ تا ۹ ماه آینده ۲۲۰۰ نفر به اشتغال اصفهان اضافه خواهد شد.

 

مشکل اصلی در بازار کالاهای اساسی واسطه گری های غیر مجاز است

 

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان با بیان آینکه کارگروه تنظیم بازار هر دو هفته یکبار برگزار می‌شود، عنوان کرد: مصوبات خوبی در این زمینه به ویژه در حوزه کالاهای اساسی ایجاد شده بدین معنا که کالای اساسی شامل مرغ، تخم مرغ، برنج، شکر در این جلسه مورد بررسی قرار می‌گیرد.


نقش با اشاره به اینکه مشکل اصلی در بازار اقتصادی ایران واسطه گری های غیر مجاز و دخالت بیش از حد آنان است سیاست شفاف‌سازی از تولید تا سطح عرضه و مصرف را یکی از راه‌های کنترل قیمت ها در بازار دانست.
 
وی درخصوص کنترل قیمت کالاهای اساسی و مورد نیاز مردم همچون مرغ، تخم مرغ، شکر و برنج اظهار داشت: با توزیع وسیع و قیمتهای مصوب شاهد کنترل و رصد و مبارزه با گران‌فروشی این اقلام هستیم.


 معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان  قیمت هر کیلوگرم مرغ را ۲۹ هزار و ۵۰۰، هر کیلو گرم تخم مرغ را ۲۲هزار و ۵۰۰ و هر کیلوگرم شکر را ۱۴ هزار تومان اعلام کرد و متذکر شد: اگر در این مسیر انبارهای خانگی شکل نگیرد، مشکل اساسی درخصوص این کالاها نخواهیم داشت.
دکتر نقش همچنین توزیع کالاهای گروه ۲ و ۳ شامل انواع میوه و صیفی جات را بر اساس عرضه و تقاضا دانست و افزود: این کالاها از طریق اصناف قیمت گذاری و بازرسی می شود.
وی تصریح کرد :با توجه به اهمیت سیاست بازار و حذف ارز ۴هزار و ۲۰۰ تومانی و جلوگیری از افزایش قیمت های هیجانی بازار توسط بازرسان رصد تا شاهد وقوع هیچگونه خللی در توزیع کالاهای اساسی و افزایش قیمت نبوده و با نظارت دستگاههای متولی پس از رویت گرانفروشی یا کم فروشی سریعا با متخلفین برخورد جدی و قانونی صورت می پذیرد.

 

نقش توزیع بصورت غیر نقدی و مالایی به دهک های پایین و اقشار آسیب‌پذیر جامعه و همچنین استفاده از کارت الکترونیکی برای پرداخت یارانه را از راهکارهای مقابله با تاثیرات روانی حذف ارزهای چند نرخی عنوان کرد. 
 
 
 

حرکت شتاب دار استان به سمت توسعه وفناوری
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان با اعلام آمادگی استانداری اصفدکتر نقش در ادامه به استفاده از انرژی‌های نو و پاک  و نیروگاه های خورشیدی اشاره کرد و اضافه کرد: در حال حاضر ۷ نیروگاه خورشیدی بالای ۱۰۰ مگاوات و ۶۵۶ نیروگاه خورشیدی خانگی با میزان ۸/۲ مگاوات تولید برق در استان فعال است.

 

وی در ادامه بر حمایت و پشتیبانی از تاسیس و توسعه صنایع هایتک و صنایع غیر آلاینده تاکید کرد و یادآور شد: ممنوعیت توسعه و تاسیس صنایع در شعاع ۵۰ کیلومتری شهر همچنان برقرار است و هیچ واحد تولیدی نمی تواند داخل این شعاع مجوز راه اندازی بگیرد.


 نقش در ادامه بر استفاده از انرژی‌های نو و پاک  و نیروگاه های خورشیدی تاکید و اضافه کرد: در حال حاضر ۷ نیروگاه خورشیدی  با تولید برق بالای ۱۰۰ مگاوات و ۶۵۶ نیروگاه خورشیدی خانگی با میزان تولید برق ۸/۲ مگاوات تولید برق در استان فعال است.


وی در ادامه بر حمایت و پشتیبانی از تاسیس و توسعه صنایع هایتک، صنایع دستی و گردشگری و صنایع غیر آلاینده تاکید کرد و یادآور شد: ممنوعیت توسعه و تاسیس صنایع در شعاع ۵۰ کیلومتری شهر همچنان برقرار است و هیچ واحد تولیدی نمی تواند داخل این شعاع مجوز راه اندازی بگیرد.


معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان بر نقش و اهمیت رسانه ها در ایجاد روحیه مطالبه‌گری و اقدام تاکید کرد و افزود: رسانه ها باید حقوق قانونی مردم را تبیین کنند و مطالبه‌گر آن حقوق در جامعه باشند.

کد خبر 1145461

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha