جشنواره تئاتر ترکی آذربایجانی در تبریز برگزار شود

ناظمی با تأکید بر برگزاری جشنواره تئاتر ترکی آذربایجانی به میزبانی تبریز گفت: این پتانسیل در حوزه هنر نمایش و فعالان این عرصه در استان وجود دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، «سیدقاسم ناظمی» امروز در جمع جمعی از فعالان هنر تئاتر و نمایش استان اظهار داشت: تقویت زیرساخت های هنر نمایش در استان از رویکردهای اصلی این اداره کل است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان شرقی ایجاد فضای مناسب برای فعالیت هنرمندان نمایش استان در مجموعه فرهنگی هنری تربیت و ایحاد زمینه برای استفاده از مجموعه فرهنگی 22 بهمن را از اقدامات انجام یافته در این راستا عنوان کرد.

وی، توجه به شهرستانها و تقویت زیرساحتهای این هنر در شهرستانها را از دیگر رویکردهای این اداره کل برشمرد و گفت: در این راستان نیز در طی ماههای گذشته چندین جشنواره با گستره ملی در سهرستانهای استان برگزار شده و در ایام دهه فجر نیز شاهد برگزاری جشنواره های متعدد تئاتر در شهرستانهای استان هستیم.

ناظمی در ادامه خواستار همراهی اهالی تئاتر استان برای برگزاری جشنواره تئاتر ترکی آذربایجانی شد و  گفت:  این پتانسیل در حوزه هنر نمایش و فعالان این عرصه در استان وجود دارد و امیدواریم شاهد برگزاری این جشنواره با قدرت و قوت در استان باشیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ادامه داد: اعتقاد دارم نشاط اجتماعی و روانی جامعه با فعالیت‌های فرهنگی و هنری تضمین می‌شود و از این رو اجرای برنامه‌های فرهنگی و هنری در برهه کنونی که جامعه زیر تیغ کرونا قرار گرفته و این مسئله به چالشی روحی و روانی برای مردم تبدیل شده، از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

وی تصریح کرد: متاسفانه در دو سال اخیر اصلی‌ترین قشری که از گسترش کرونا دچار آسیب جدی شده‌اند،‌ اهالی فرهنگ و هنر هستند چون هیچ مجموعه دیگری به اندازه حوزه فرهنگ و هنر نیاز به انس و همنشینی و هم سخنی با مخاطب ندارد و کرونا این امکان همراهی و همنشینی را محدود کرده است.

کد خبر 1145536

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha