تمامی کارکنان دستگاه های دولتی باید واکسن کرونا تزریق کنند

محمدی گفت: متاسفانه میزان رعایت شیوه نامه های بهداشتی در شهرستان های میانه، مرند، جلفا و هریس پایین تر از سایر شهرستان هاست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، «تراب محمدی» امروز در جلسه ستاد استانی مقابله با کرونا با اشاره به این‌که تاکنون ۳۵ درصد از جمعیت بالای ۱۲ سال در استان نوبت سوم واکسن کرونا را دریافت کرده اند، اظهار داشت: عموم دستگاه های مسئول باید مردم را به دریافت دز سوم واکسن کرونا ترغیب کنند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: همه جلسات اداری باید به مدت حداکثر۹۰ دقیقه با کمتر از ۳۰ نفر برگزار شود و ماموریت های اداری غیرضروری به مدت ۲ هفته و در طول اعمال محدودیت های سویه امیکرون تعویق شوند و اصناف نیز نسبت به دریافت کد اقدام کنند.

وی با اشاره به ضرورت انجام واکسیناسیون، افزود: طبق قانون تمامی کارکنان دستگاه های دولتی باید واکسن کرونا تزریق کنند و به اداراتی که درصد واکسن نزده های کارکنان آن بیشتر است، تذکر داده شود.

محمدی ادامه داد: متاسفانه میزان رعایت شیوه نامه های بهداشتی در شهرستان های میانه، مرند، جلفا و هریس پایین تر از سایر شهرستان هاست و ضرورت دارد فرمانداران این شهرستان ها اقدامات لازم برای افزایش میزان رعایت پروتکول های بهداشتی را انجام دهند.

وی با بیان این‌که راهپیمایی ۲۲ بهمن در شهرهای قرمز به صورت خودرویی و در سایر شهرستان‌ها با رعایت کامل شیوه نامه‌های بهداشتی برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: برگزاری تجمعات فرهنگی، مذهبی، اجتماعی و آیینی در اماکن مسقف حداکثر با ۲۰ درصد ظرفیت فضا و نباید بیش از ۹۰ دقیقه برگزار شود. 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه ۹ شهر استان در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارد، افزود: در شهرهای قرمز به مدت ۲ هفته تمام کلاس های دانشگاهی و مدارس به صورت غیرحضوری برگزار شود. 

 

کد خبر 1146216

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha