برگزاری  جلسات انس با نهج البلاغه در مساجد ملایر

دوزبخشیان گفت: در حال حاضر در ۴۰ مسجد شهرستان ملایر جلسات هفتگی انس با نهج البلاغه برگزار می‌شود.

«حسین دورزبخشیان» در گفت‌وگو با خبرنگار شبستان از ملایر گفت: بنیاد نهج البلاغه ملایر شعبه ای از بنیاد نهج البلاغه استان با مرکزیت قم است که حدود 6 ماه است که فعالیت خود را به صورت جدی شروع کرده و در استان همدان در حال حاضر دارای دو شعبه  در شهر همدان و یکی نیز در  در شهر ملایر است.

 

مدیر بنیاد نهج البلاغه شهرستان ملایر با بیان اینکه  این بنیاد در ملایر حدود سه سال پیش در اواخر سال ۹۷  راه اندازی  و هیات مدیره تشکیل شد افزود:فعالیت‌های آن گسترده نبود و در واقع  شیوع بیماری کرونا نیز فعالیت‌های این بنیاد  را با خلل مواجه کرد.

وی افزود: با تشکیل جلسات  متعدد و جمع آوری نظرات مختلف کاربدی و عملی برای برنامه ریزی نهایتا  برنامه های ما به دو صورت عمومی و اختصای ارائه شد.

وی بیان کرد: در هدف اول  با برنامه ریزی برای سطح عمومی جامعه با تشکیل پایگاه هایی که در مساجد انجام دادیم  در مرحله اول ۵ مرکز را در شهر در نظر گرفتیم  که در حال حاضر 40 مسجد در سطح شهرستان برنامه دارند.

وی افزود: در حال حاضر برنامه انس با نهج البلاغه در 40 مسجد شهرستان شامل 30 مسجد شهری و ده مسجد روستایی برنامه انس با نهج البلاغه دارند.

دوزبخشیان تصریح کرد: دراین مساجد یک نفر جوان خوش ذوق( هر مسجد یک رابط) برنامه ارائه شده را در گروه مسجد ومحله بصورت مجازی بارگذاری می‌کند و علاوه برمورد ذکر شده، ازمحتوای کانال بنیادجهت گروه محله خودبصورت روزانه بهره مند می شود.

وی با بیان اینکه در فضای مجازی نیز یک کانال تشکیل شده است که به صورت روزانه حمکتها و... از نهج البلاغه در آن بارگزاری می‌شود افزود: در اول هر ماه نیز یک جلسه تفسیر نهج البلاغه  توسط امام جمعه ملایر در مسجد چهاده معصوم  تشکیل می‌شود.

مدیر بنیاد نهج البلاغه شهرستان ملایر اضافه کرد: روزهای زوج نیز سلسله جلسات هفتگی شرح نهج البلاغه برای علاقمندان در ستاد بنیاد جلسه تشکل می‌شود.

وی از برنامه ریزی برای برگزاری مسابقه حکمت خوانی بصورت فصلی، هرفصل چهل حکمت در سطح استان خبر داد و گفت: این مسابقات بااهدا هدایا به ۲۰نفراول در هر فصل برگزار می‌شود.

 

کد خبر 1145630

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha