افتتاح مجازی انواع حساب های بانکی به جز سپرده قرض الحسنه جاری/برخورد با قاچاق پوشاک متوقف نشده است

امروز هر گرم طلا ۱۸ عیار به ۱۲,۱۷۶,۰۰۰ ریال رسید، افتتاح مجازی انواع حساب های بانکی به جز سپرده قرض الحسنه جاری، برخورد با قاچاق پوشاک متوقف نشده است، برخورد با قاچاق سازمان یافته از اولویت های راهبردی ناجا برخی از اخبار اقتصادی امروز شبستان است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان، مهمترین اخبار اقتصادی امروز دوشنبه ۲۵ بهمن شبستان به شرح زیر است:

امروز هر گرم طلا ۱۸ عیار به ۱۲,۱۷۶,۰۰۰ ریال رسید

امروز (دوشنبه ۲۵ بهمن) هر گرم طلا ۱۸ عیار به ۱۲,۱۷۶,۰۰۰ ریال، انس جهانی طلا به ۱,۸۵۸.۵۸ دلار، قیمت هر عدد سکه امامی به ۱۲۱,۵۶۰,۰۰۰ ریال، هر عدد سکه بهار آزادی به ۱۱۹,۴۵۰,۰۰۰ ریال، هر عدد نیم‌سکه به قیمت ۶۸,۴۰۰,۰۰۰ ریال، هر عدد ربع سکه به قیمت ۳۸,۵۰۰,۰۰۰ ریال و هر عدد سکه یک گرمی به قیمت ۲۲,۹۰۰,۰۰۰ رسید.

 

بنابراین گزارش، امروز (دوشنبه ۲۵ بهمن) قیمت هر دلار آمریکا به ۲۶۸,۶۴۰ ریال رسید؛ همچنین قیمت هر یورو به ۳۰۴,۹۹۰ ریال و قیمت هر پوند به ۳۶۶,۳۸۰ ریال رسید.

 

این در حالی است که روز گذشته (یکشنبه ۲۴ بهمن) هر گرم طلا ۱۸ عیار به ۱۲,۰۳۷,۰۰۰ ریال، انس جهانی طلا به ۱,۸۵۸.۵۸ دلار،‌ قیمت هر عدد سکه امامی به ۱۱۹,۸۴۰,۰۰۰ ریال،‌ هر عدد سکه بهار آزادی به ۱۱۸,۵۴۰,۰۰۰ ریال،‌ هر عدد نیم‌سکه به قیمت ۶۸,۷۰۰,۰۰۰ ریال، هر عدد ربع سکه به قیمت ۳۷,۸۰۰,۰۰۰ ریال و هر عدد سکه یک گرمی به قیمت ۲۲,۸۵۰,۰۰۰ رسید.

 

بنابراین گزارش، روز گذشته (یکشنبه ۲۴ بهمن) قیمت هر دلار آمریکا به ۲۶۴,۵۹۰ ریال رسید؛ همچنین قیمت هر یورو به ۳۰۰,۳۹۰ ریال و قیمت هر پوند به ۳۶۰,۸۹۰ ریال رسید.

 

افتتاح مجازی انواع حساب های بانکی به جز سپرده قرض الحسنه جاری

میثم امیری، رئیس مرکز اطلاعات مالی و مبارزه با پولشویی وزارت امور اقتصادی و دارایی شب گذشته (یکشنبه 24 بهمن) در بخش خبری ساعت 21 شبکه یک سیما درباره جزئیات مصوبه شورای عالی مبارزه با پولشویی در زمینه رفع ممنوعیت ارائه خدمات پایه بانکی به صورت غیر حضوری و در پاسخ به این پرسش که چه خدمات پایه بانکی جدیدی در این مصوبه دیده شده است؟ گفت: خدمات پایه، خدماتی محسوب می‌شوند که پیش نیاز و لازمه سایر خدمات توسط موسسات اعتباری و موسسات پولی غیر بانکی است.

 

وی با اشاره به اینکه پس از ارائه خدمت، فرد مکررا به آن موسسه اعتباری مراجعه و خدمات مختلفی را دریافت می‌کند، ادامه داد: یکی از آن‌ها افتتاح حساب است یعنی افراد بدون نیاز به مراجعه بتوانند در ابتدا افتتاح حساب را انجام دهند.

 

امیری در پاسخ به این پرسش که برای احراز هویت غیرحضوری مشتریان بانکی چه روشی را در نظر گرفتید؟ گفت: این روش در موسسات و حوزه مختلف غیر پولی، متفاوت است، اما فرآیند کلی آن به این صورت است که افراد، اطلاعات هویتی خود را ثبت می‌کنند و موسسات اعتباری، آن‌ها را راستی آزمایی می‌کنند و پس از آن بر اساس برخی ویژگی‌های زیست سنجی، هویت فرد تائید و سپس خدمات به آن‌ها ارائه می‌شود.

 

وی با اشاره به اینکه برای امضای مشتری نیز در موسسات مختلف، تدابیری اندیشیده شده است برای مثال امضای الکترونیک و دیجیتال را ملاک قرار می‌دهند، گفت: برخی بانک ها، اطلاعات هویتی را که از افراد می‌گیرند و بر همان اساس، امضای دیجیتال را در اختیار فرد و بر روی تلفن همراه او ثبت می‌کنند.

 

برخورد با قاچاق سازمان یافته و برخورد با دانه درشت ها از اولویت های راهبردی ناجا

سرهنگ جلال امینی، رئیس پلیس مبارزه با قاچاق کالا و ارز ناجا شب گذشته (یکشنبه 24 بهمن) در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما با تاکید بر اینکه در مبارزه با قاچاق کالا بسیار جدی، مصمم و در حال برخورد هستیم، گفت: در این زمینه حدود ۶۵ هزار نفر را دستگیر کردیم.

 

وی با بیان اینکه یکی از اولویت‌های راهبردی ما در ناجا، برخورد با قاچاق سازمان یافته و برخورد با دانه درشت هاست، گفت: این که ناجا با قاچاق برخورد نمی‌کند درست نیست و این موضوع را رد می‌کنیم، زیرا آمار‌ها و ارقام، موید برخورد ناجا با قاچاق است.

 

سرهنگ امینی با بیان اینکه امینی از ابتدای سال تا کنون، حدود ۳۲۰ مرحله، طرح سراسری و منطقه‌ای برخورد با انواع کالای قاچاق را که یکی از آن‌ها مقابله با قاچاق در سطح عرضه است انجام دادیم، گفت: در حوزه قاچاق پوشاک, ۴۳ درصد افزایش کشفیات داریم و حدود شش میلیون ثوب در ده ماهه، کشفیات داشتیم و ۱۲۷ درصد در ارزش ریالی، افزایش کشفیات داریم.

 

رئیس پلیس مبارزه با قاچاق کالا و ارز ناجا با بیان اینکه یکی از اعضای مقابله با قاچاق هستیم در حالی که بنا بر اعلام رسمی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، ۹۰ درصد بحث برخورد با قاچاق با ناجاست، گفت: بقیه سازمان‌ها و دستگاه‌های متولی هم باید در کنار ناجا قرار گیرند. تا زمانی که بحث ته لنجی و مناطق آزاد را ساماندهی نکنیم و اقدامات لازم را در بازارچه‌های مرزی انجام ندهیم، قاچاق ادامه خواهد یافت.

 

۲ و نیم میلیارد دلار قاچاق در سال ۱۳۹۷ داشتیم

بهرام شهریاری، نایب رئیس اتحادیه تولید و صادرات پوشاک شب گذشته (یکشنبه 24 بهمن) در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما در پاسخ به این پرسش که حجم قاچاق پوشاک بیشتر یا کمتر شده است؟ گفت: از حدود شش ماه پیش، حجم زیادی از کالای قاچاق به کشورمان سرازیر شده است به علل مشخص از جمله شرایط ترکیه و حجم خیلی زیادی از پوشاکی که در دنیا در دو سال گذشته به علت شیوع بیماری کرونا به فروش نرفت و اکنون به سمت کشورهای دیگر از جمله کشور ما سرازیر شد.

 

شهریاری با بیان اینکه برای بررسی موضوع قاچاق مبادی ورودی، طبق تجربه و اطلاعات ما، برخی قوانین داریم که در جایگاه خود به خوبی و برای یک مقصد و منظور مشخص و خوبی تعیین و برنامه ریزی شده است، گفت: اما در مرور زمان تغییر جهت داده است و متأسفانه نظارتی هم وجود نداشته است و آن قوانین اکنون محملی برای قاچاق شده است مثل ته لنجی، گذر مرزی، مناطق آزاد، کولبری و مسافری.

 

نایب رئیس اتحادیه تولید و صادرات پوشاک ادامه داد: در این جا باید از مجلس کمک گرفت؛ این قوانین به درستی در زمان خود برنامه ریزی و قانون گذاری شده است اما در اجرا، همه این ها به خطا می رود.

 

شهریاری با بیان اینکه دو و نیم میلیارد دلار قاچاق در سال 1397 داشتیم، اضافه کرد: به گفته آقایان پس از برخوردها در سال 1398 این رقم به حدود 700 تا 800 میلیون دلار کاهش یافت و بر اساس آمار ستاد مبارزه با قاچاق کالا، پس از این که بازار رها شد, حدود 70 درصد از برندهای محرز برگشتند.

 

نایب رئیس اتحادیه تولید و صادرات پوشاک با اشاره به سهولت قاچاق گفت: به راحتی می‌توانید با یک تلفن، سفارش خود را بدهید و درب منزل تحویل بگیرید و این چیزی است که ما می‌بینیم.

 

برخورد با قاچاق پوشاک متوقف نشده است/۲هزار و ۳۱۰ میلیارد ریال؛ کشفیات قاچاق پوشاک در ۸ ماه

امیرمحمد پرهام فر، مدیرکل پیشگیری ستاد مبارزه با قاچاق کالا شب گذشته (یکشنبه 24 بهمن) در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما با تاکید بر اینکه برخورد با قاچاق پوشاک متوقف نشده است، گفت: بر اساس آمار در هشت ماه سال ۱۴۰۰، دو هزار و ۳۱۰ میلیارد ریال کشفیات قاچاق پوشاک داشتیم.

 

وی با اشاره به اینکه شناسه کالا جزو سیاست‌ها و اولویت‌های ستاد است، افزود: به حکم قانون و نظارت سازمان بازرسی کل کشور که همواره بحث شناسه کالا را از ستاد مطالبه می‌کرد ما هم به همین کیفیت، آن را از وزارت صنعت، معدن و تجارت به عنوان نهاد متولی پیگیری می‌کردیم.

 

مدیرکل پیشگیری ستاد مبارزه با قاچاق کالا با بیان اینکه بر اساس آخرین آمار، وضعیت اخذ شناسه کالا برای کالا‌های تولید داخل، مطلوب نیست، گفت: اکنون نمی‌توانیم در مورد شناسه به عنوان ابزار تمییز کالای قاچاق از کالای تولید داخل، به شناسه کالای تولید داخل، اتکایی داشته باشیم زیرا فلسفه شناسه این بود که می‌گفتند کالایی که قانونی و رسمی وارد شده است شناسه خاص خود را دریافت می‌کند و تولید داخل هم شناسه خودش را دریافت می‌کند و هر کالایی که شناسه ندارد قاچاق محسوب می‌شود.

 

وی با بیان اینکه اکنون از این جهت، وضعیت خوبی نیست، اما از دیگر ابزار‌هایی موجود استفاده می‌کنیم یعنی همه ابزار‌های ما به شناسه کالا منوط نبود وچندین نوبت، برخورد در سطح عرضه را داشتیم، افزود: ستاد مبارزه با قاچاق کالا، چندین نوبت طرح‌های مستقل را فقط برای کالا‌های نساجی و پوشاک انجام داده است در حالی که ستاد، مجری و محل اجرای برخورد و مقابله نیست و صرفاً محل هماهنگی است، اما به جهت اهمیت موضوع در بحث پوشاک، استثنائاً ستاد پذیرفت و خودش قرارگاهی را تشکیل داد.

 

برخورد با کالا‌های محرزی که فاقد شناسه نیستند مستمر نبوده است

علی نبئی، کارشناس حوزه پوشاک شب گذشته (یکشنبه 24 بهمن) در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما با بیان اینکه همه تولید کننده‌های ما باید کالا‌های خود را دارای شناسه کنند، اما بر اساس ماده ۱۳ قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز، فروش و توزیع برخی از کالا‌هایی که به صورت محرز، قاچاق و بدون شناسه هستند می‌تواند در سطح عرضه اتفاق بیفتد، گفت: ستاد مبارزه با قاچاق کالا نباید برخورد با قاچاق را فقط به این منوط کند که تولیدکننده‌ها همه کالا‌های خود را باید شناسه دار کنند.

 

وی با بیان اینکه این انتظار از تولیدکننده‌ها است که تکالیف قانونی خود را باید انجام دهند، گفت: اما این که برخورد‌های با قاچاق پوشاک را مستمر انجام ندهیم و این موجب شود متخلفان، جری شوند و رفتار خود را تغییر ندهند و فکر کنند قانون به صورت گذری اجرا می‌شود، بهانه جویی است.

 

نبئی با تاکید بر اینکه همه چیز بر دوش ستاد مبارزه با قاچاق کالا نیست و وزارت صمت هم در انجام وظایف خود در برخی جا‌ها کوتاهی کرده است، گفت: برخورد با کالا‌های محرزی که فاقد شناسه نیستند مستمر نبوده است. اکنون پاساژ‌های بزرگ تهران تعداد زیادی از برند‌ها را که در ایران نمایندگی ندارند به صورت مشخص می‌فروشند.

 

این کارشناس حوزه پوشاک با بیان اینکه وزارت صمت بر اساس ماده ۱۸ قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز باید مصادیق کالا‌های موضوع قاچاق را مشخص و ضوابط اختصاصی شناسایی کالای قاچاق را تعیین کند، گفت: اما متاسفانه دفتر پوشاک وزارت صمت در سال‌های گذشته در این زمینه هیچ اقدامی را انجام نداده است.

 

 

کد خبر 1145649

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha