تداوم «نمایش» ابتکار عمل از سوی طرف‌های غربی برای فرار از تعهدات/مبنای حکومت داری مان حکومت حضرت علی (ع) باشد

مبنای حکومت داری مان حکومت حضرت علی (ع) باشد، کالای قاچاق در بازار به وفور وجود دارد، تداوم «نمایش» ابتکار عمل از سوی طرف‌های غربی برای فرار از تعهدات، ضرورت رفع مشکلات رسانه‌ها به‌ویژه قشر پرتلاش خبرنگاران برخی از اخبار سیاسی امروز شبستان است.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان، مبنای حکومت داری مان حکومت حضرت علی (ع) باشد، کالای قاچاق در بازار به وفور وجود دارد،  تداوم «نمایش» ابتکار عمل از سوی طرف‌های غربی برای فرار از تعهدات، ضرورت رفع مشکلات رسانه‌ها به‌ویژه قشر پرتلاش خبرنگاران از جمله گزیده اخبار سیاسی شبستان در دوشنبه ۲۵ بهمن است.

کالای قاچاق در بازار به وفور وجود دارد/ مبارزه جدی با قاچاق پوشاک نمی‌شود

علی جدی، رئیس کمیته صنایع نساجی مجلس شورای اسلامی شب گذشته (یکشنبه 24 بهمن) در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما با بیان اینکه مبارزه جدی با قاچاق پوشاک نمی شود، گفت: در سال های 1397 و 1398، اقداماتی در این زمینه انجام شد اما پس از آن رها شد. متاسفانه قاچاق واردات پوشاک، افت و خیزهای زیادی داشته است یعنی در زمانی که نهادهای متولی، به طور جدی در این زمینه ورود و برخورد می کنند میزان قاچاق, مقداری کاهش می یابد اما چون مستمر نیست و رها و مقطعی ورود می شود این افت و خیز وجود دارد و کم هم نشده است زیرا کالای قاچاق در بازار به وفور وجود دارد.

 

وی با بیان اینکه اراده جدی که لازم است نهادهای متولی در این زمینه ورود کنند وجود ندارد، گفت: اما زمانی که برای کار خاصی، اراده ای شکل می گیرد و همگانی می شود بسیاری از مشکلات حل می شود اما در بحث واردات کالاهای قاچاق نه تنها در پوشاک بلکه در خیلی از حوزه های دیگر مشکل داریم. یکی از اشکالات اساسی، مستمر نبودن نظارت ها و برخوردهاست.

 

رئیس کمیته صنایع نساجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه وزارت صمت باید بر سامانه جامع انبارها نظارت اساسی داشته باشد و موجودی های انبارها را کنترل کند، گفت: این موضوع در مبارزه با قاچاق کالا کمک می کند.

 

جدی با اشاره به اینکه در بحث واردات قاچاق پوشاک، مسیرهای مختلفی را داریم و می شود به راحتی شناسایی و الویت بندی کرد، گفت: بر اساس این اولویت ها برخورد کرد اما برخی اوقات آدرس های غلط هم می دهیم و بحث مبارزه با قاچاق را در مغازه ها و فروشگاه ها جستجو می کنیم در حالی که آن فروشنده با چند واسطه این پوشاک را از وارد کننده یعنی قاچاقچی خریده است و نقشی در این باره ندارد.

 

وی با تاکید بر اینکه فروشنده نقشی در واردات قاچاق ندارد, ادامه داد: اما همین برخورد با فروشنده را هم مستمر انجام نمی دهیم در حالی که باید اولویت بندی کنیم؛ اگر به صورت مستمر پیگیری کنند مسیرهای قاچاق، شناسایی و از آن جلوگیری می شود.

 

تداوم «نمایش» ابتکار عمل از سوی طرف‌های غربی برای فرار از تعهدات

علی شمخانی، دبیر شورای عالی امنیت ملی در این توییت نوشت: گفت‌وگوی تلفنی با دکتر باقری (مذاکره کننده ارشد کشورمان) دو گزاره را درباره مذاکرات وین در ذهن من قطعی کرد: 

۱. افزایش لحظه به لحظه سختیِ کار مذاکره‌کنندگان ایران برای پیشبرد دستورالعمل منطقی و قانونی تهران

۲. تداوم «نمایش» ابتکار عمل از سوی طرف‌های غربی برای فرار از تعهدات

 

مبنای حکومت داری مان حکومت حضرت علی (ع) باشد/ هدفمان حل مشکلات مردم باشد

سید سلمان ذاکر در پاسخ به سوالی که دولت و حکومت جمهوری اسلامی ایران تا چه اندازه باید عدالت محوری حضرت علی (ع) را الگو قرار دهند به خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان گفت: دولت جمهوری اسلامی ایران در ادامه همان حکومت حضرت علی (ع) و ائمه اطهار باشد، وقتی الگو داریم باید از این الگو تبعیت کنیم. حضرت امیرالمومنین (ع) دستوراتی را که به فرمانداران و استانداران در مورد نحوه حکومت داری، برخورد با مردم، اجرای عدالت، مبارزه با مفاسد، تکریم، روابط بین الملل در نهج البلاغه آمده است. در واقع ما از نظر حکومت داری غنی هستیم.

 

نماینده مردم اردبیل در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: ما مبنای حکومت داری داریم، حکومت امام خمینی (ره) نشات گرفته از آنهاست، اگر می خواهیم کشور آسیب نبیند باید این مسایل را الگوی خودمان قرار دهیم. هر اندازه از این معیارها فاصله بگیریم و به دنیا نزدیک شویم به همان میزان از ایمان دور شده ایم.

 

وی تاکید کرد: اینکه ما بخواهیم به روز و جهانی شویم منافاتی با این ندارد که دستورات امیرالمومنین (ع) را رعایت نکنیم. ما باید رفع مشکلات مردم و فراهم آوردن زمینه های نشاط آنها را سرلوحه کارها و فعالیت هایمان قرار دهیم.

 

ضرورت رفع مشکلات رسانه‌ها به‌ویژه قشر پرتلاش خبرنگاران

محمدرضا ابراهیمی، نماینده مردم کرمان و راور و عضو مجمع نمایندگان استان کرمان در مجلس شورای اسلامی با محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و  ارشاد اسلامی دیدار و گفتگو کرد.

 

براساس این گزارش؛ این نماینده مجلس در دوره یازدهم در خصوص این دیدار گفت: در این نشست صمیمی جمعی از اعضای هیئت مدیره خانه‌های مطبوعات شمال و جنوب استان کرمان حضور داشتند و در این جلسه یک ساعته تمامی مسائل و مشکلات حوزه رسانه و به‌ویژه قشر پرتلاش و زحمتکش خبرنگار در سطح کلان کشور مطرح شد و وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز قول پیگیری و رفع بسیاری از مسائل را با همکاری دولت و مجلس شورای اسلامی داد.

 

وی افزود:کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی آمادگی کامل دارد تا در زمینه رفع مشکلات رسانه‌ها و به‌ویژه قشر پرتلاش خبرنگاران همکاری لازم را با دولت و به‌ویژه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی داشته باشد.

 

پورابراهیمی بیان کرد: در این جلسه نماینده‌ای از انجمن‌ها و موسسات هنری نیز به بیان مشکلات این قشر پرتلاش در سطح استان و کشور پرداخت و پیشنهادات بسیار خوبی برای ارتقای این حوزه مطرح شد.

 

سفر وزیر کشور به پاکستان به‌‌منظور تقویت روابط دوجانبه

احمد وحیدی وزیر کشور به دعوت رسمی شیخ رشید احمد وزیر کشور پاکستان، در راس هیاتی سیاسی، اقتصادی و امنیتی بمنظور بررسی زمینه های مشترک همکاری های دوجانبه سیاسی، اقتصادی و امنیتی وارد اسلام آباد پایتخت این کشور شد.

 

قرار است طرفین درخصوص فعال سازی بازارچه های مشترک مرزی بحث و تبادل نظر داشته باشند.

 

دیدار با عمران خان نخست وزیر جمهوری پاکستان و همچنین ژنرال «قمر جاوید باجوا» فرمانده ارتش پاکستان از دیگر برنامه های وزیر کشور در سفر به پاکستان است.

 

کد خبر 1145650

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha