۲۰ طرح عمرانی، کشاورزی و اشتغالزایی در زیرکوه افتتاح شد

همزمان با هفتمین روز از دهه مبارک فجر ۲۰ پروژه عمرانی، کشاورزی و اشتغالزایی با حضور سرپرست فرمانداری زیرکوه در این شهرستان افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، در هفتمین روز از دهه مبارک فجر ۲۰ طرح عمرانی، کشاورزی و اشتغالزایی با حضور امام جمعه، فرماندار و جمعی از مسئولین شهرستان زیرکوه افتتاح شد.

 

طی مراسمی طرح اشتغال کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان زیرکوه با عنوان احداث نیروگاه خورشیدی پنج کیلووات در روستای شاهرخت به بهره برداری رسید و برای اجرای این طرح یک میلیارد ریال تسهیلات از سوی کمیته امداد امام خمینی(ره) پرداخته شده است.

 

در هفتمین روز از دهه مبارک فجر مراسم افتتاح یک واحد مسکن معلولین به نمایندگی از 18 واحد مسکن محرومین و اقشار کم درآمد بهزیستی در شهر حاجی آباد این شهرستان برگزار شد و این واحدهای مسکونی با اعتباری بالغ بر 16 میلیارد و ۷۶۰ میلیون ریال به بهره برداری رسیده اند.

 

گفتنی است؛ از سال ۹۸ تاکنون برای یکصد واحد مسکونی معلولین تحت پوشش بهزیستی وام بلاعوض اعطا شده است که ۹۰ واحد روستایی و ۱۰ واحد شهری بوده است.

 

برگزاری آیین افتتاح طرح آبیاری کم فشار در سطح ۵۳ هکتار از اراضی روستای مرزی بارنجگان زیرکوه نیز از دیگر برنامه های هفتمین روز از دهه مبارک فجر در این شهرستان بود و برای این طرح اعتباری بالغ بر ۵۴۷ میلیون تومان هزینه شده که خودیاری مردم ۸۰ میلیون تومان و مابقی توسط جهاد کشاورزی پرداخت شده است و با افتتاح این پروژه ۴۲ خانوار از مزایای این طرح بهره مند خواهند شد.

 

 

کد خبر 1145723

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha