علم باید بنیان همه تحولات باشد

آیت الله عاملی گفت: علم نباید فروخته شود زیرا علم بنیان همه تحولات است و نباید پیاده نظام دشمنان باشیم و با بصیرت نسبت به توطئه های دشمن آشنا باشیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اردبیل، آیت الله «سید حسن عاملی» امروز (18 بهمن ماه) در اولین همایش ملی دانشگاه آرمانی در گام دوم انقلاب در سالن بصیرت دانشگاه محقق اردبیلی گفت: دانشگاه های کشور باید پیاپای تحولات علمی دنیا حرکت کند و مطالب جدید و دریافت های علمی و پایان نامه تحقیقی موج بزند زیرا همین تازه های علمی در کشور موجب پیشرفت و ترقی در همه زمینه خواهد شد.

 

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل تصریح کرد: امروزه تحولات علمی در دنیا پایه استقلال حاکمیت ملی و تثبیت جایگاه بین المللی کشور است.

 

وی با اشاره به اینکه علت شکست تمدن فاخر ایران در گذشته عدم توجه به مسئله تولید علم بوده است، افزود: علم یعنی قدرت و موجب بازداندگی در برابر استعمار و استثمار می شود.

 

آیت الله عاملی خاطر نشان کرد: با پیروزی انقلاب اسلامی در کشور سیر توسعه و پیشرفت با توجه به علوم جدید و فناوری نوین شکل گرفته و امروز شاهد رشد در بسیاری از علوم هستیم که سهم عمده این تحولات مرهون فداکاری و ایثار نخبگان علمی کشور است.

 

امام جمعه اردبیل یادآور شد: کسب رتبه شایسته بین المللی توسط دانشگاه ها باید در برنامه علمی قرار گیرد تا شاهد رشد در تولید محتوا و علوم باشیم و برای تحقق در زمینه دانشگاه آرمانی باید این مهم را محقق کنیم.

 

آیت الله عاملی عنوان کرد: اساتید از دیگر مولفه های مهم در تحقق دانشگاه آرمانی است زیرا با ارائه علم و آموزش مبتنی بر ایمان می تواند دانشجویانی با باورهای قوی و ایمان راسخ تربیت کند تا به تولید علم و پیشرفت کشور منجر شود.

 

نماینده ولی فقیه در استان با بیان این مطلب که دانشگاه هم از جهت علم و هم اخلاق باید پیشگام و پشتاز باشد، اذعان داشت: باید با تربیت نسل فاخر عقب ماندگی 500 سال گذشته با اتکا به نیروی علم جبران کنیم و این مسئله ابزار دیگر همچون کار جهادی را نیز می طلبد تا افرادی که عشق به کشور و ملت دارد بتوانند به این خاک خدمت کنند.

 

 

وی تاکید کرد: دانشگاه محل حل مشکلات جامعه است و با ارائه تکنولوژی های برتر و نوین می تواند این معضل را حل کرد و در عصر قرار داریم که سرعت تحولات آنقدر زیاد است که گره های علمی و صنعتی جامعه به دست دانشگاهیان حل و فصل می شود.

 

آیت الله عاملی اظهار داشت: گره های ذهنی دانشجویان باید در دانشگاه ها باز شود تا به سمت جامعه آرمانی حرکت کنیم و کسانی که کار فرهنگی می کنند بدانند تا جامعه دانشگاهی به چه برنامه های نیاز دارد.

 

نماینده ولی فقیه در استان در پایان سخنان خود بیان کرد: علم نباید فروخته شود زیرا علم بنیان همه تحولات است و نباید پیاده نظام دشمنان باشیم و با بصیرت نسبت به توطئه های دشمن آشنا باشیم.

 

کد خبر 1145779

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha