نقش موثر زنان در پیروزی انقلاب نباید نادیده گرفته شود

میرزا دباغ با بیان اینکه نمی‌توان نقش ارزنده ی زنان در طول تاریخ انقلاب اسلامی را که همواره دوشادوش مردان ایستاده و برای به ثمر رسیدن این انقلاب تلاش کرده‌اند، نادیده گرفت، گفت:طاهره دباغ با نام اصلی مرضیه حدیدچی یکی از این زنان بودند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، «راضیه میرزا دباغ»، امروز(۱۸بهمن) در سلسله نشست مجازی هفتگی درجمع طلاب و اساتید حوزه علمیه خواهران استان مازندران ضمن تبریک فرارسیدن دهه فجر و ماه رجب اظهار کرد: امام خمینی (ره) با فرستادن اعلامیه ها و سخنرانی ها، راه را برای مردم روشن می کرد، وقتی این اعلامیه به دست انقلابیون می رسید زن و مرد برای پخش آنها تلاش می کردند.

 

استاد حوزه ادامه داد: در زمانی که حکومت جلو ی دین داری و تعالی به سمت خداوند را گرفته بود، شیر زنانی بودند که یادشان نرفت وظایفشان چیست و هریک به اندازه ظرفیت وجودی خود اقدام به عمل کردند.

 

میرزا دباغ با اشاره به اینکه مردم ایران از سال ۴۲با اهداف حضرت امام خمینی(ره) و عقاید ضد دین خاندان پهلوی آشنا شدند، تصریح کرد: جرقه این جریان از ماجرای مسجد گوهرشاد، هجوم به حوزه های علمیه قم، جلوگیری از مجالس روضه و ... زده شد.
 

 

وی افزود: این زنان بودند که در میدان سیاست و فرهنگ، با آگاهی و مقاومت با دستگاه ظلم و ستم مبارزه کردند و آنچه داشتند در طبق اخلاص گذاشتند تا انقلاب به ثمر بنشیند؛ طاهره دباغ با نام اصلی مرضیه حدیدچی یکی از این زنان بودند.

 


استاد حوزه خاطر نشان کرد: بانویی که تلاش کرد الگویش زهرای اطهر(س) باشد، دیروز مشغول مبارزه با حکومت فاسد پهلوی و بعد از پیروزی انقلاب، سرگرم سازندگی و آماده سازی فضای انقلابی بود.

 

 وی اشاره کرد: خانم دباغ تلاش کرد هرجا که می تواند اثرگذار باشد، روزی در همراهی با امام راحل حاضر بود چون باید زن ها در همه ی مراکز تصمیم گیری و قدرت حضور داشته باشند، حضرت امام خمینی(ره) نیز چنین فکری داشتند و روزی با پذیرفتن ریاست زندان زنان تهران به وظیفه خود عمل کرد چون معتقد بود که ناشایسته ترین افراد جامعه احتیاج به تعلیم و تربیت و اصلاح سازی دارند و الحق هم که ما شاهد تغییراتی در رفتار اغلب آنان بودیم.

 


میرزا دباغ اظهارکرد: خانم دباغ بسیار به سنت های ایرانی اسلامی اهمیت می دادند و برای همه افراد در خانواده جایگاه مشخصی داشتند، تمام تلاششان این بود که هر چیزی در جای خود قرار بگیرد ارزش یکی، دیگری را تحت شعاع قرار ندهد، علی رغم تمام فعالیت های اجتماعی، برای خانه داری، بچه داری و همسرداری اهمیت ویژه ای قائل بودند، به صله رحم حتی با دورترین فرد منتسب به خانواده بسیار تاکید میکرد و هر از گاهی سعی می کردند تمام افراد فامیل را دور هم جمع کنند تا از حال هم با خبر باشند و از مسائل مهم دیگر مسئله دینداری ایشان است، آنچه به آن اعتقاد داشت مسئله نماز اول وقت بود.
 

 

وی ادامه داد: گاهی اوقات چیزهایی در گذشته اتفاق افتاده ولی به آیندگان انتقال پیدا نکرده، اما امروز وقتی ما تلاش های کسانی مانند بانو دباغ را مشاهده می کنیم، وظیفه بر ماروشن می شود و امروز شجاعانه تر و آگاه تر از گذشته باید در پی حراست از این انقلاب باشیم، مگر نه این که مزین هستیم به نام زهرایی که جانش را در دفاع از ولایت پرداخت کرد، باید در همه ابعاد زندگی نگاهمان به ایشان باشد تا وظیفه یک زن مسلمان ایرانی و انقلابی را به درستی انجام دهیم.

کد خبر 1145883

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha