حماسه ۱۹ بهمن سال ۵۷ ضربه محکمی بر پیکره طاغوت بود

ظهوریان با بیان اینکه حماسه ۱۹ بهمن ۵۷ ضربه محکم ارتش بر پیکره طاغوت بود، گفت: حركت پرسنل نیروی هوایی ارتش و بیعت تاریخی با امام خمینی (ره)، روند پیروزی انقلاب اسلامی را بیش از پیش تسریع كرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، سرهنگ خلبان «امیدرضا ظهوریان» امروز (۱۹بهمن) در دیدار پرسنل پایگاه هوایی شهید حسینی با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی که به مناسبت ۱۹ بهمن سالروز دیدار همافران با امام خمینی (ره) و روز نیروی هوایی برگزار شد، ضمن گرامیداشت دهه فجر انقلاب اسلامی اظهار کرد: صدها تن از پرسنل نیروی هوایی و زمینی ارتش و همافران روز ۱۹ بهمن ۱۳۵۷ با لباس و یونیفورم نظامی به مدرسه علوی رفته و به صورت رژه نظامی با امام خمینی(ره) بیعت کردند.

 

فرمانده پایگاه هوایی شهید حسینی با بیان اینکه حماسه ۱۹ بهمن ۵۷ ضربه محکم ارتش بر پیکره طاغوت بود، افزود: حركت پرسنل نیروی هوایی ارتش و بیعت تاریخی با امام خمینی(ره)، روند پیروزی انقلاب اسلامی را بیش از پیش تسریع كرد.

 

وی با گرامیداشت یاد شهید «غفار رامین‌فر» که در نیروی هوایی و ارتش گمنام هستند، تصریح کرد: این شهید بزرگوار در شهر قائن متولد شد و در ۶ سالگی توانست در خواندن قرآن مسلط شود و زمانی که پدرش عازم کربلا بود به خاطر علاقه زيادی که به اهل بيت و امام حسين (ع) داشت، با اصرار زياد با پدرش عازم کربلا شد.

 

ظهوریان ادامه داد: شهید رامین‌فر زمان اقامتش در آمريکا که دوره عالی ويژه آشنايی با جنگنده های شکاری خريداری شده از امريکا را در آن کشور می گذراند، هر روز قبل از عزيمت به محل کارش، قرآن را تلاوت می کرد بعد از چند روز خانم تقريباً ۴۵ ساله ای که مسيحی بود و در پانسونی با آنها زندگی می کرد، از او پرسيد: اين اشعار و سرودها چيست که می خوانيد؟ به او گفت: اين کتاب وحی و معجزه پيغمبر خدا و راهنمای بشر است و در مورد قرآن مجيد صحبت های زيادی کرد، به حدی علاقه مند شد که از من درخواست يک جلد قرآن مجيد برای تلاوت، تلفظ و معانی آيات به او بدهد. خواندن قرآن مجيد و درک معانی آن، چنان آن خانم را تحت تاثير قرار داد که به دين اسلام مشرف شد.

 

فرمانده پایگاه هوایی شهید حسینی با اشاره به اینکه این خلبان شهید در در سال ۱۳۵۶ در حين توزيع اعلاميه های معمار بزرگ انقلاب حضرت امام راحل توسط ساواک در پايگاه هوايی همدان دستگير و بازداشت شد، افزود: با شروع جنگ تحمیلی، فرماندهی واحد هوایی عمل کننده در غرب، واقع در شهر همدان را برعهده گرفت و سرانجام پس از رشادت‌های فراوان، روز دوم مهر ۱۳۵۹در مأموریت نابودی موانع و استحکامات رژیم صدام در قلب عراق، پس از سقوط هواپیما در جبهه جنوب، به فیض شهادت نایل شد و از اولین خلبانانی بود که در آغاز جنگ تحمیلی به شهادت رسید.

 

وی با اشاره به رشادت های نیروی هوایی در دوران دفاع مقدس، در ادامه گفت: بصیرت یعنی در گرد و غبار حق و باطل بتوانیم تشخیص درست بدهیم و همه ما باید پشت سر مقام معظم رهبری و ولایت حرکت کنیم تا گمراه نشویم.

 

 

کد خبر 1146007

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha