دیدار تاریخی همافران ارتش با امام (ره) تابعیت محض از ولایت فقیه بود

سرهنگ سهیلی با بیان اینکه دیدار تاریخی همافران ارتش تابعیت محض از ولایت فقیه را نشان می دهد، گفت: دیدار تاریخی همافران ارتش با امام (ره) هیمنه حکومت پهلوی را شکست.

سرهنگ حمیدرضا سهیلی در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان در مورد دیدار تاریخی همافران با امام خمینی (ره) و تاثیر این دیدار در پیروزی انقلاب گفت: روز 19 بهمن همافران مسلح شدند و در برابر قسمتی از لشکر گارد که حکومت نظامی را اعمال می کردند ایستادند و تعدادی از برادران ارتشی به شهادت رسیدند.

 

جانشین سازمان حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس ارتش افزود:  در بسیاری از استانها یک نافرمانی از درون ارتش علیه رژیم طاغوت فراهم شد و در 19 بهمن همافران که ماه ها قبل منتظر دیدار با امام (ره) بودند با شوری وصف ناپذیر و انقلابی، دیداری را با امام خمینی(ره) پیش بینی کردند.

 

سرهنگ سهیلی تصریح کرد: این دیدار تاریخی همافران و آن احترام نظامی به امام (ره) هیمنه حکومت پهلوی را فرو ریخت چراکه تربیت آنها در دروه پهلوی اینگونه شکل گرفته شده بود که بگویند خدا، شاه، میهمن اما خداباوری آنقدر در دل ارتشیان در محوریت قرار داشت که نتیجه آن احترام نظامی همافران به امام خمینی (ره) بود و تصویر این دیدار بازتاب تاریخی بسیاری داشت و کمر رژیم طاغوت را شکست.

 

وی خاطر نشان کرد: عکس دیدار همافران ارتش با امام (ره) سنبل پیروزی انقلاب اسلامی شد. معتقدم ظاهر آن بیعت تاریخی یک حرکت انقلابی بود اما باطن آن سنبل تابعیت محض از ولایت فقیه را نشان می دهد.

 

وی با اشاره به شجاعت و تصمیم گیری به موقع همافران ارتش و برنامه ریزی برای این دیدار گفت:  این عکس از  عکس های جاودانه کشور است و برای همین این روز و این حرکت بارها از سوی مقام معظم رهبری (مدظله العالی) نیز مورد تمجید و تکریم قرار گرفته است.

 

سرهنگ سهیلی گفت: این روز را پیشاپیش به فرماندهان و کارکنان سلحشور نیروی هوایی ارتش تبریک عرض می کنم و آرزوی موفقیت و شادکامی ملت شهیدپرور ایران اسلامی را دارم.

 

وی در مورد دیدگاه امام خمینی (ره) در مورد ارتش با اشاره به شهادت شهید فراشاهی در کردستان یادآور شد: امام ره نماز این شهید را خودشان خواندند و با این رفتار امام ره ارتشیان را فرزند خود می دانستند و بعد ازپیروزی انقلاب نیز اولین مناسبتی که توسط بنیانگذار انقلاب اسلامی نامگذاری شد روز ارتش بود و این امر نشاندهنده میزان اهمیت امام ره به ارتش بر خلاف تمام هجمه های موجود بود.

کد خبر 1146020

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha