حفظ توان نظامی در دوران صلح راهبرد نیروی هوایی است/خودکفایی در حوزه هوایی

امیرسرتیپ خلبان نوری گفت: حفظ توان نظامی و تقویت آن در دوران صلح برای حراست از امنیت کشور راهبرد نیروی هوایی است.

امیرسرتیپ خلبان «صمد نوری« به مناسبت 19 بهمن ماه روز نیروی هوایی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان اصفهان اظهارداشت: نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران ماموریت حفظ امنیت هوایی کشور را دارد که در شرایط صلح با بکارگیری توان نظامی و عملیاتی در حال انجام و مانع از هر گونه توطئه دشمنان می شود.

جانشین پایگاه هوایی ارتش اصفهان افزود: حفظ توان نظامی و تقویت آن در دوران صلح برای حفظ و حراست از امنیت کشور راهبرد نیروی هوایی می باشد که در پایگاه های مرزی و مرکزی تمرین و آمادگی های لازم وجود دارد.

 

وی با اشاره به اینکه در دوران دفاع مقدس نیروی هوایی نقش اساسی داشت‏، تصریح کرد: زمین گیر کردن دشمن در همان روزهای اول و عملیات معروف کمان 2 افتخاری برای این یگان بوده و بعد از آن هم با رصد آسمان ایران مانع از حمله نظامی به نقاظ حساس کشور شده است.

 

امیرسرتیپ خلبان نوری اضافه کرد: در صورت بروز شرایط سخت جنگ نظامی، نیروی هوایی از جمله یگان هایی است که سریعا باید نقش خود را ایفا و مانع از حرکت مسلح دشمن به داخل و نقاط مرکزی و حساس کشور بشود.

وی به شهدای دفاع مقدس و پس از آن اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: فرماندهان و نیروهای متعهد و متخصص این نیرو با صداقت و اخلاص ماموریت و نقش خود را در خدمت به مردم و حفظ مملکت ایفا کرده اند و راه آن ها ادامه دارد.

 

*خودکفایی در حوزه نیروی هوایی

 

جانشین پایگاه هوایی ارتش اصفهان با اشاره به خودکفایی نظامی ایران در سال های پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران گفت: روند روبه رشدی را در تجهیز و دستیابی به امکانات نظامی و بالگردها و هواپیماهای در کشورمان طی کرده ایم و فرماندهانی مثل امیر خلبان منصور ستاری پایه گذاری خوبی داشته اند و نیروهای جوان در این خصوص با بومی سازی تجهیزات مانع وابستگی شده اند.

 

وی اضافه کرد: تولید قطعات و وسایل مورد نیاز ناوگان هوایی و ساخت هواپیما نظامی از جمله کارهایی بوده که در نیروی هوایی ارتش انجام شده و توانسته نیاز این یگان را بدون وابستگی به دیگر کشورها مرتفع سازد.

کد خبر 1146031

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha