۲۵ درصد ظرفیت مساجد استان برای مراسم اعتکاف در نظر گرفته شده است

حجت الاسلام امامی گفت: در راستای جلوگیری از شیوع بیشتر بیماری کووید ۱۹ و طبق تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا، ۲۵ درصد ظرفیت مساجد در آیین اعتکاف امسال پر خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام منصور امامی، مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی، (۱۸ بهمن ماه)، در جمع خبرنگاران گفت: به همین منظور، مراسم اعتکاف در همه شهرهای آذربایجان غربی البته با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی برگزار می شود.

وی با اشاره به اینکه تزریق دو دوز واکسن  برای شرکت در مراسم اعتکاف ضروری است، تصریح کرد: ۳مسجد در ارومیه برای برگزاری مراسم اعتکاف مشخص شده که مصلی ارومیه برای بانوان و مسجد امام حسین بهداری و ابی طالب ایثار برای آقایان است. 

وی بیان کرد: طبق برنامه ریزی، ۷۰۰ نفر در مصلا و ۱۵۰ نفر در هریک از مساجد ۲ گانه برای ثبت نام در مراسم اعتکاف، ظرفیت در نظر گرفته شده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی ادامه داد: البته ظرفیت مصلا و مساجد، بسیار بیشتر از این ارقام است ولی رعایت پروتکل ها در دستور کار قرار دارد.

حجت الاسلام امامی گفت: ثبت نام در مراسم اعتکاف امسال به ۲ صورت مجازی از طریق سامانه و حضوری است که آقایان در اداره کل تبلیغات اسلامی و بانوان در مدرسه ریحانة الرسول (س) واقع در خیابان نیایش انجام خواهد شد.

حجت الاسلام امامی بااشاره به اینکه علاقه مندان می توانند در سامانه اعتکاف با پرداخت هزینه ۱۰۰هزار تومان ثبت نام کنند، اظهار کرد: ظرفیت مساجد معین شده 1000نفر است بااین وجود در همه مساجد استان با رعایت تمامی پروتکل های بهداشتی می توانند مراسم اعتکاف را برگزار کنند.

وی افزود: سامانه ثبت نام استانی اعتکاف از روزهای آتی فعال خواهد شد و افراد در سراسر استان می‌توانند با مراجعه به سامانه ثبت نام کرده و مسجد و شهرستان مورد نظر خود را انتخاب کنند.

کد خبر 1146054

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha