نورافشانی ۴۳ نقطه از شهر شیراز در شب ۲۲ بهمن

مشفقیان گفت: مسیر گردشگری انقلاب در شیراز برای نخستین بار در برنامه های دهه مبارک فجر تعریف شده است و ۴۳ نقطه در شیراز همزمان با شب پیروزی انقلاب نور افشانی خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «مصطفی مشفقیان»، امروز (سه شنبه 19 بهمن) با تبریک دهه مبارک فجر در جمع خبرنگاران گفت: در شب ۲۲ بهمن و به مناسبت جشن پیروزی انقلاب اسلامی، شاهد افزایش 2 برابری نقاط نورافشانی نسبت به سال های گذشته در شهر شیراز خواهیم بود.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز افزود: بر این اساس ۴۳ نقطه در شیراز همزمان با شب پیروزی انقلاب نور افشانی خواهد شد و ۶۰ هزار متر ریسه پرچم در معابر نصب می شود.

وی اضافه کرد: بدین ترتیب زمانی که شهروندان ساعت ۲۱ که برای سر دادن ندای الله اکبر به پشت‌ بام می روند و ندای الله اکبر شاهد نور افشانی و فضای شادی در شهر خواهند بود.

مشفقیان اعلام کرد: اجرای برنامه ویدئومپینگ بر دیواره ارگ کریمخان تا شب ۲۲ بهمن از ساعت ۱۹ تا ۲۰ و برگزاری جنگ شادی پیروزی انقلاب در ۲۰ نقطه از محله های شیراز به ویژه مناطق حاشیه ای تحت عنوان «سفیر آفتاب» با همکاری صدا و سیما از جمله برنامه های دهه مبارک فجر در شیراز است.

وی ادامه داد: مسیر گردشگری انقلاب در شیراز برای نخستین بار در برنامه های دهه مبارک فجر تعریف شده است و دوره های تاریخ شفاهی پیشکسوتان انقلاب در قالب تورهای گردشگری در این برنامه انجام شده و مبارزان این عرصه به بیان خاطرات خود در نقاط و مسیرهای مشخص شده پرداختند.

مشفقیان اضافه کرد: علاوه بر اهتزاز ۶ پرچم بزرگ جمهوری اسلامی در نقاط مختلف شهر شیراز، استفاده از ۱۲ هزار پرچم در ابعاد مختلف، ۶۰ هزار متر ریسه، یک هزار متر پرچم عرضی و پنج هزار متر بنر اقدام به آذین بندی شهر به مناسبت دهه مبارک فجر شده است.

وی از برگزاری نمایشگاه «هنربانو» به مناسبت دهه مبارک فجر و جشن ملی ۱۴۰۰ نیز خبر داد و گفت: شهروندان تا ۲۱ بهمن از ساعت ۹ تا ۱۹ می توانند از این نمایشگاه که در آن صنایع دستی و مشاغل خانگی ارائه می شود در پارک «بعثت» و باغ «جنت» بازدید کنند.

مشفقیان اعلام کرد: مسابقات ورزشی شهرداری شیراز به مناسبت دهه مبارک فجر نیز شامل المپیاد ورزشی «جام پرچم» در ۲۶ رشته ورزشی برای نوجوان برگزار شد و مسابقات پارالمپیاد ورزشی ویژه معلولان و جانبازان در ۱۶رشته ورزشی نیز در حال برگزاری است.

وی با اشاره به سایر اقدامات شهرداری شیراز به مناسبت دهه فجر بیان کرد: مسابقات بین المللی بدمینتون جام فجر، جشنواره فرهنگی ورزشی طلاب و روحانیون، جشنواره مادر و دختر، پیاده روی، مسابقات ورزشی بسیج خواهران شهرداری شیراز، جشنواره فرهنگی ورزشی در مناطق مختلف، برنامه دوچرخه سواری، مسابقه فوتسال محلات ،مسابقات مینی فوتبال، مسابقات شمشیربازی در پارک بعثت، مسابقه پله نوردی در تپه نورالشهدا از رویدادهای ورزشی است که به مناسبت دهه مبارک فجر و توسط سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز در حال برگزاری است.

کد خبر 1146086

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha