عمران شهری و اشتغال دو مسئله اساسی و مهم در آبادان و خرمشهر است

وحیدی عمران شهری و اشتغال را دو مسئله اساسی آبادان و خرمشهر دانست و گفت: باید با راه اندازی، تکمیل و تقویت چند حوزه از جمله شیلات و آبزی پروری، شهرک های صنعتی، حمایت از کسب و کارهای خرد مشکلات بیکاری حل شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از منطقه آزاد اروند، «احمد وحیدی» ظهر امروز (سه شنبه ۱۹ بهمن) در حاشیه نشست شورای اداری که در سرسرای سالن الغدیر فرمانداری ویژه آبادان برگزار شد، در جمع خبرنگاران، با اشاره به آزادسازی سواحل ایران اظهار کرد: دستورات رئیس جمهور با جدیدت در مناطق ساحلی شمالی کشور در حال اجراست و به مقداری که آزاد شود تحویل شهرداری ها خواهد شد.

 

وزیر کشور با بیان اینکه شهرداری ها موظف هستند سواحل را برای بهره برداری مردم آزادسازی کنند و همه مردم نیز می توانند از این موضوع استفاده ببرند افزود: طبیعتا به هر مقدار که آزاد شود طی مهلت ۲۰ روزه رئیس جمهور همه دستگاه های دولتی دستورات را اجرا خواهند کرد.

 

وی با اشاره به سواحل رودخانه های اروند و بهمنشیر تصریح کرد: بخشی از قسمت های این دو رودخانه نیز در اختیار برخی از دستگاه هاست که مقرر شد شهرداری ها آنها را آماده سازی کنند تا مردم بتوانند از کناره سواحل در قالب توسعه گردشگری بهره برداری کنند.

 

وحیدی از آغاز عملیات آماده سازی سواحل این منطقه خبر داد و اضافه کرد: بخشی از کار شروع شده که امید می رود شهرداری ها هرچه سریع‌تر آنها را تحویل بگیرند که زمان زیادی هم نخواهد برد.

 

وی همچنین به لایروبی رودخانه اروند اشاره کرد و ادامه داد: مسئله لایروبی اروند مدت هاست که محل بحث و گفت و گو است که باید با طرف عراقی به نتیجه برسیم؛ این موضوع جزو خواسته های قدیمی است که باید آن را دنبال کنیم که البته در دستور کار نیز آن را قرار داده ایم.

 

وزیر کشور عمران شهری را مسئله اساسی آبادان و خرمشهر دانست و تاکید کرد: در خرمشهر بیشتر در این حوزه دچار مشکل هستیم، ضمن اینکه مبلمان شهری نیز باید اصلاح شود و همچنین بحث بیکاری و ایجاد اشتغال جزو درخواست های عمومی است که این موضوع نیز باید با راه اندازی، تکمیل و تقویت چند حوزه از جمله شیلات و آبزی پروری، شهرک های صنعتی، حمایت از کسب و کارهای خرد به ویژه برای بانوان سرپرست خانواده مشکلات بیکاری حل شود.

 

وی آبادان و خرمشهر را دارای ظرفیت بسیار خوبی در حوزه گردشگری و توریست درمانی دانست و بیان کرد: یکی از جاذبه ها حذف دژ خاکی در این منطقه است که به صورت تدریجی برداشته خواهد شد تا منطقه گردشگری مناسبی برای استفاده مردم و گردشگران ایجاد شود و این نیز ظرفیت بسیار خوبی برای ایجاد کسب و کار و جذب توریست خواهد شد.

 

وحیدی در خصوص سفرهای اربعین حسینی اذعان کرد: باید این منطقه را آمادسازی کرد که زائران بتوانند ضمن حضور برای زیارت ابا عبدالله الحسین (ع) از ظرفیت های گردشگری این دو شهر نیز حداکثر استفاده را ببرند.

 

وی ابراز کرد: مقرر است همایشی ویژه شهرداران کلان شهرها در این منطقه برگزار شود تا در اینجا مسئولیتی بگیرند، نشستی نیز با شرکت های منطقه در راستای اجرای مسئولیت های اجتماعی برگزار خواهیم کرد.

 

وزیر کشور یاد آور شد: همچنین ظرفیت های بودجه ای که در قانون پیش بینی شده را می بایست در این منطقه فعال کنیم و عمران شهری را تسریع ببخشیم.

 

کد خبر 1146271

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha