مجاهدت‌های مبارزان انقلابی مانند اتقیا در تاریخ این دیار ماندگار است

ثقتی نکوداشت شخصیت های انقلابی چون "سید اسماعیل اتقیا" را معرفی آنان به جوانان و برشی از تاریخ انزلی به همه استان و کشور دانست و گفت: مجاهدت‌های مبارزان انقلابی مانند اتقیا در تاریخ این شهر و دیار ماندگار است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در انزلی،  «رضا ثقتی»‌ عصر امروز( سه شنبه، ۱۹ بهمن)در آیین نکوداشت سید اسماعیل اتقیا، کهنسالترین مبارز شاخص انقلابی استان گیلان در انزلی گفت:  وی مرد خاطره ساز این شهر شهید و قهرمان پرور است که همواره منشا وفاق و همدلی در شهر بوده است.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان افزود: "سید اسماعیل اتقیا" به این نکوداشت ها نیاز ندارد اما معرفی افرادی مانند ایشان، به جوانان می‌تواند معرف برشی از تاریخ انزلی به همه استان و کشور باشد. 

 

وی  ادامه داد: برگی از تاریخ که رهبر فرزانه ایران در مورد آن فرموده اند" انزلی زنش زن قهرمان، مردش، مرد قهرمان و لکن انزلی قهرمان است"، مرهون اثربخشی مجاهدت‌های افرادی مانند اتقیاء در تاریخ این شهر و دیار است.

 


ثقتی تصریح کرد: مردم انزلی همواره همراه انقلاب بوده و پای نظام ایستاده اند و حضوری باشکوه در پیروزی انقلاب، دفاع مقدس و حماسه ۹ دی داشته‌اند.

 


وی با اشاره به چاپ کتاب خطبه خوان انقلاب که روایت خاطرات این مبارز انقلابی است اظهاركرد: بعنوان کارگزار کوچک این نظام، این مراسم از افتخارات خوب فرهنگ و ارشاد اسلامی بوده و کتاب خطابه خوان انقلاب ماحصل این اتفاق است.

 

گفتنی است، در پایان این مراسم از کتاب "خطابه خوان انقلاب"، " تمثال اتقیاء"و مستند زندگی این شخصیت انقلابی رونمایی شد.

 

کد خبر 1146301

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha