طرح تولید برق از انرژی خورشیدی در فرودگاه آبادان در دستور کار قرار گرفته است

مظفر با بیان اینکه به منظور مدیریت انرژی در فرودگاه آبادان طرح تولید برق از انرژی خورشیدی در دستور کار قرار گرفته است گفت: با اجرای این پروژه علاوه بر تامین برق فرودگاه بخشی از نیاز شهر آبادان به برق نیز تامین خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از منطقه آزاد اروند، «احمد مظفر» امروز (سه‌ شنبه ۱۹ بهمن) در آئین افتتاح و بهره برداری از طرح‌های عمرانی فرودگاه بین المللی آیت الله جمی (ره) آبادان ضمن تبریک فرارسیدن چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی اظهار کرد: در گذشته مدیریت فرودگاه آبادان نگاه سنتی به منطقه داشت اما اکنون این نگاه تغییر کرده و شاهد توسعه همه جانبه این فرودگاه هستیم.

 

معاون برنامه ریزی، نظارت و امور اقتصادی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران با بیان اینکه به منظور مدیریت انرژی در فرودگاه آبادان طرح تولید برق از انرژی خورشیدی در دستور کار قرار گرفته است افزود: با اجرای این پروژه علاوه بر تامین برق فرودگاه بخشی از نیاز شهر آبادان به برق نیز تامین خواهد شد.

 

وی علمیات نشست و برخاست هوایی در فرودگاه آبادان را به عنوان یک فرودگاه برتر در جنوب غرب کشور دانست و تصریح کرد: میزان انجام پرواز در فرودگاه آبادان از ۱۰ مرکز کشور بیشتر است و در بین ۵۴ فرودگاه کشور رتبه ۱۲ را دارد.

 

مظفر اضافه کرد: طرح های توسعه‌ای جذب سرمایه‌گذاری، توسعه پروازهای ترانزیتی، ترانسفر هوایی و مرکز سوختگیری، توسعه پروازهای کارکو و مسافری در سند توسعه ۲۰ ساله فرودگاه آبادان مورد توجه قرار گرفته است.

 

وی از افزایش ۲۰ درصدی پروازهای بین‌المللی این فرودگاه خبر داد و ابراز کرد: ۳۵ پرواز خارجی در چند ماه گذشته در فرودگاه آبادان انجام شده که ۳۰۰ تن بار و ۴۰۰ مسافر نسبت به مدت مشابه سال گذشته جابه جا شدند.

 

معاون برنامه ریزی، نظارت و امور اقتصادی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران، فرودگاه‌ها را محور توسعه طرح‌های اقتصادی، اجتماعی، حمل و نقل زمینی و فرهنگی گردشگری دانست و تاکید کرد: طرح جامع توسعه فرودگاه آبادان با افق ۲۰ ساله به منظور توسعه سرمایه گذاری در جنوب غرب کشور تدوین شده است.

 

کد خبر 1146317

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha