بهبود روابط ایران و عربستان باعث ناامیدی در جبهه غرب می شود

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با ابراز امیدواری از بهبود روابط بین ایران و عربستان گفت: این بهبود روابط باعث ناامیدی در جبهه غرب می شود.

فداحسین مالکی در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان در مورد روابط ایران و عربستان گفت: دو کشور ایران و عربستان همواره در مجامع بین المللی مورد تعمق و تاثیرگذار بوده اند. خصوصا جمهوری اسلامی ایران که در روزهای مختلف و در فراز و نشیب هایی که در منطقه وجود داشته است، تاثیرگذار بوده است.

 

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: طبیعی است که هم جمهوری اسلامی ایران و هم عربستان با توچه به موقعیتی که در جهان اسلام و منطقه دارند، تحولات شان مورد توجه جهانیان است. هر چقدر این کشورهای اسلامی به هم نزدیک تر شوند، قطعا ناامیدی در جبهه غرب بیشتر خواهد شد و از لحاظ موقعیت های تجاری، اقتصادی و انرژی این دو کشور بزرگ اسلامی می توانند در منطقه در راستای جلوگیری از زیاده خواهی های غربی ها موانعی را ایجاد کنند.

 

وی ادامه داد: در چهار دوره گذشته مذاکرات ایران و عربستان علایم خوب و مثبتی دیده می شود. باید توجه کنیم که ایران و عربستان مشکل آنچنانی وجود ندارد و اگر مواردی هم باشد، قابل حل است.

 

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: بحث ما بر روی مسایل بین المللی و منطقه ای و حضور و دخالت در عربستان در برخی مسایل همانند یمن است که این موضوع باعث ایجاد چالش هایی شده است اما در هر صورت علایم خوبی در راستای گرم تر روابط دو کشور دیده می شود که امیدواریم روابط هر دو کشور هرچه سریع تر بهبود یابد.

 

کد خبر 1146502

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha