تعرض به نیروی انتظامی، تعرض به ارکان امنیتی است/ رسانه ها باید واکنش مناسب نشان دهند

سالاری با بیان اینکه تعرض به نیروی انتظامی، تعرض به ارکان امنیتی است؛ گفت: خواستار توجه بیشتر از سوی رسانه ها در پرداختن به خدمات ناجا و نیز واکنش نسبت به تعرض به نیروی انتظامی شد و گفت: رسالت رسانه از مدعی العموم بیشتر است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ دادخدا سالاری، چهارشنبه(۲۰ بهمن) در کمیته «ارتقا امنیت شهروندان و برخورد با اراذل و اوباش» که با حضور جمعی از معاونین دادستان و فرماندهان ارشد انتظامی استان برگزار شد؛ بر طرح حفاظت از صیانت مردم تأکید کرد و گفت: رکن رکین این طرح، نیروی انتظامی است.

 

 

 

دادستان عمومی و انقلاب کرمان با اشاره به شهادت شهید علی اکبر رنجبر در استان فارس، اظهار کرد: شاهد حرکت هایی هستیم که قابل قبول نیست و باید از همه توان در جهت تقویت نیروی انتظامی استفاده کنیم زیرا تعرض به نیروی انتظامی، تعرض به ارکان امنیتی است.

 

 

 

وی دغدغه داستانی کرمان را پایین بودن سطح حمایت از نیروی انتظامی عنوان کرد و با بیان اینکه احساس ناامنی بدتر از خود ناامنی است؛ خواستار توجه بیشتر از سوی رسانه ها در پرداختن به خدمات ناجا از یک طرف و واکنش نسبت به تعرض به نیروی انتظامی از طرف دیگر شد و گفت: رسالت رسانه از مدعی العموم بیشتر و سطح توقع از رسانه ها زیاد است.

 

 

 

سالاری با بیان اینکه ناجا هم در دشت سمسور شهید می دهد و هم در وسط شهر شیراز؛ اظهار کرد: نیروی انتظامی کف میدان است و همانگونه که مردم از او توقع دارند نیروی انتظامی هم نیز انتظار دارد که از او حمایت های قانونی شود.

 

 

 

وی با ابراز تأسف از اینکه متناسب با توسعه شهرها، پیوست های امنیتی دیده نمی شود و هیچ امکاناتی برای نیروی انتظامی فراهم نمی شود؛ گفت: گسترش شهرها باید ضابطه مند و بر اساس یک بسته کامل{توسعه، امنیت و...} باشد و ایجاد پاسگاه و بودجه لازم دیده شود.

 

 

 

دادستان عمومی و انقلاب کرمان با این تذکر که پرونده های قضایی بعضی از اراذل و اوباش را باید به عنوان مصادیق محاربه و اخافة الناس بررسی کرد نه صرف یک تیراندازی؛ تأکید کرد: مجازات ها و اعمال قانون باید به گونه ای باشد که بازدارندگی در پی داشته باشد و جلوی جرایم سایر اراذل را بگیرد.

 

 

 
وی در پایان اظهار کرد: شهادت شهید رنجبر تلنگری شد که برای صیانت از ناجا و مردم بیشتر باید کار کرد.

کد خبر 1146577

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha