حمایت از پلیس، حمایت از مردم/ بعضی از قوانین دست پلیس را بسته است

سرهنگ پریور با بیان اینکه چنین قوانینی دست و دل پلیس را برای شلیک می بندد و ساختاری که برای پلیس تعریف شده، کوچک است؛ در ادامه اظهار کرد: سهم حوزه فرهنگی جامعه برای امنیت ایفا نمی شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ سرهنگ علیرضا پریور، چهارشنبه(۲۰ بهمن) در کمیته « ارتقا امنیت شهروندان و برخورد با اراذل و اوباش» که با حضور دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان و جمعی از معاونین وی و فرماندهان ارشد انتظامی برگزار شد؛ خاطرنشان کرد: حمایت از پلیس، حمایت مستقیم از مردم است.

 

 

 

رییس پلیس پیشگیری فرماندهی انتظامی استان کرمان با تأکید بر ضرورت و اهمیت حمایت های قضایی و قانونی از پلیس، به برخی محدودیت های قانونی اشاره و تصریح کرد: در قانون بکارگیری سلاح واقعاً مشکل داریم و باید این موانع و خلأهای قانونی در جلسات تخصصی بحث و بررسی شود.

 

 

 

وی اظهار کرد: کسی که به به مردم آسیب زده و در حال فرار است و شرایط ثابت هم ندارد و در حال حرکت است پلیس چگونه از کمر به پایین{طبق قانون} به او شلیک کند و خطاپذیری هم نداشته باشد که بعدها گرفتار دادسرای نظامی نشود؟! یا کسی که مثلاً در قایق نشسته و در حال ایجاد ناامنی است پلیس چگونه از کمر به پایین او را هدف بگیرد؟ 

 

 

 

سرهنگ پریور در جمع بندی این بخش از سخنانش با بیان اینکه چنین قوانینی دست و دل پلیس را برای شلیک می بندد و ساختاری که برای پلیس تعریف شده، کوچک است؛ در ادامه اظهار کرد: سهم حوزه فرهنگی جامعه برای امنیت ایفا نمی شود.

 

 

وی با اشاره به اینکه از ابتدای امسال تاکنون فقط ۶ شهید در استان کرمان برای امنیت تقدیم شده، از رسانه ها خواست در خصوص شبهه افکنی ها برای خدشه به پلیس در فضای مجازی اقدامات مناسبی نشان بدهند.

 

 

 

رییس پلیس پیشگیری فرماندهی انتظامی استان کرمان در پایان با تأکید بر اینکه احساس امنیت به هیچوجه نباید خدشه دار شود، افزود: اقدامات زیادی توسط پلیس انجام شده اما کافی و بازدارنده نیست.
 

کد خبر 1146603

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha