گیلان یکی از پایگاه‌‌های شعر کشور است

ثقتی گیلان را یکی از پایگاه‌های شعر کشور معرفی کرد و گفت: نگاه شاعران ملی همواره به این خطه فرهنگی بوده و شاعران آن نام آور هستند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از رشت، «رضا ثقتی» امروز(چهارشنبه، 20 بهمن) در مراسم معارفه رییس انجمن شعر و ادب رشت که در قالب بازدید «حمیدرضا امام‌پناهی» فرماندار رشت از تالار مرکزی شهر صورت گرفت، با تاکید بر لزوم حفط روحیه انقلابی و جهادی بین عموم مردم به ویژه مسئولان گفت: فرماندار رشت از افتخارات نظام مدیریتی استان و برادر سه شهید است که همواره الگو و منشا برکات برای استان بودند و امیدواریم با پشتوانه عظیم ایثارگرای خود نویدبخش روزهای خوب برای شهر باشند.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان در ادامه با بیان اینکه تالار مرکزی رشت نگین فرهنگی گیلان است افزود: شاهد احداث و تجهیز این مجتمع فرهنگی در سه دولت، 78 درصد در دولت نهم و دهم و 22 درصد در دولت روحانی بودیم که تجهیز و رفع نواقص آن در دولت سیزدهم رقم می‌خورد.

 

وی با بیان اینکه این تالار در اسفند سال 97 افتتاح شد اما بعد از 9 ماه فعالیت به دلیل برخی مسائل حقوقی، نواقص موجود و شیوع کرونا، درهای آن به روی هنرمندان بسته شد اظهارکرد: بسته شدن تالار به اعتماد عمومی جامعه که سرمایه‌های اجتماعی ما هستند، آسیب زد و موجب بدبینی در جامعه شد.

 

ثقتی با تاکید بر بازگردان اعتماد از دسته رفته مردم و همراه کردن سرمایه‌های انسانی با دولت تصریح کرد: با همراهی استاندار گیلان، نماینده ولی فقیه در استان و سایر مسئولان تالار مرکزی رشد بازگشایی مجدد شد تا در خدمت هنرمندان استان قرار گیرد و نواقص موجود با تعامل و همراهی دستگاه‌های اجرایی برطرف شود.

 

وی با بیان اینکه هم اکنون شاهد برگزاری جشنواره فیلم فجر در تالار با استقبال گیلانیان هستیم خواستار تخصیص اعتبار ویژه در کمیته برنامه‌ریزی 1401 برای رفع نواقص این تالار فرهنگی شد.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان در ادامه با معرفی «مجتبی حادق نیکرو» به عنوان رئیس جدید انجمن شعر و ادب رشت گفت: این انجمن از انجمن‌های فعال شهر است که بخش عظیم فعالیت‌های فرهنگی و ادبی شهر راعهده‌دار است.

 

وی با اشاره به پیشینه فرهنگی گیلان، این استان را از پایگاه‌های شعر کشور معرفی کرد و بیان داشت: نگاه شاعران ملی همواره به این خطه فرهنگی بوده و شاعران آن نام آور هستندو امیدواریم در مدیریت جدید شاهد رویدادهای خوب ادبی با نگاه ملی در شهر باشیم.

 

گفتنی است، «مجتبی حاذق نیکرو» متولد سال 1371 دارای مدرک کارشناسی ارشد ادبیات کودک و نوجوان از دانشگاه گیلان و معلم ادبیات فارسی است که پنج سال دبیری کانون ادبی قلم، مجمع شاعران جوان انقلاب اسلامی استان گیلان و 2 سال دبیری کانون شعر رضوی گیلان را در کارنامه کاری خود دارد. مجموعه شعر « استرس های عصر یخبندان» از انتشارات شاعران پارسی زبان در هند از تالیفات حادق نیکرو است. وی برگزیده‌ جشنواره‌های مختلف ادبی مانند جشنواره جوان خوارزمی، جشنواره بین المللی وحدت، جشنواره سرای مهر، جشنواره‌های شعر عاشورایی است.

 

 

 

کد خبر 1146669

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha