ایجاد تعلیق راهکار ما برای جذابیت بخشی به داستانی با فرجام مشخص بود

کارگردان ضد درباره طراحی داستان با توجه به مشخص بودن انفجار حزب جمهوری و شهادت آیت الله بهشتی گفت: طبیعتا فرجام داستان برای همگان مشخص بود اما کوشیدیم با ایجاد تعلیق در داستان و فرجام سایر کاراکترهایی که خلق کردیم، در فیلم هیجان ایجاد کنیم. 

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان، نشست رسانه ای فیلم ضد به کارگردانی امیرعباس ربیعی در محل برج میلاد تهران برگزار شد. 

 

 

ربیعی در این نشست درباره عدم پرداختن به وجوه ایدیولوژیک جریان منافقین در فیلم گفت: ما در فیلم ها از زاویه دراماتیک و داستانی رویدادهای را روایت می کنیم و جای این نیست که ایدیولوژی ها را تحلیل کنیم. من پیش از این در فیلم لباس شخصی به حزب توده پرداخته بودم و در آن جا هم اولویت با داستان و جذابیت آن بود. 

 

 

وی درباره طراحی داستان با توجه به مشخص بودن انفجار حزب جمهوری و شهادت آیت الله بهشتی گفت: طبیعتا فرجام داستان برای همگان مشخص بود اما کوشیدیم با ایجاد تعلیق در داستان و فرجام سایر کاراکترهایی که خلق کردیم، در فیلم هیجان ایجاد کنیم. 

 

 

در این نشست همچنین محمدرضا شفیعی تهیه کننده ضد درباره پروسه تولید فیلم گفت: منافقین تا به امروز مسئولیت انفجار حزب جمهوری را بر عهده نگرفته اند چرا که این رخداد از سوی مجامع بین المللی محکوم شده و پذیرش این اقدام بار حقوقی سنگینی برای آن ها دارد. ما برای تولید ضد به پرونده هایی درباره انفجار هفت تیر رجوع کردیم که همچنان بازمانده اند و داستان و کاراکترها را بر اساس آن ها شکل دادیم. 

 

 

وی ادامه داد: مثلا در خلال تحقیق فایل صوتی از رجوی گوش دادم که درباره نگاه منافقین به شهید بهشتی می گفت و به این نکته اشاره کرد که ما نمی توانیم با روحانی که زبان های خارجی می داند و رمان می خواند، کنار بیاییم. طبیعی است که در یک فیلم سینمایی نمی توان به وجوه متنوع شخصیتی شهید بهشتی پرداخت و ما هم در ضد از زوایایی به آن پرداختیم. 

کد خبر 1146753

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha