جهاد تبیین در روستای سرچاه تازیان/ نمایشگاه دستاوردهای انقلاب برپا شد

همزمان با ایام الله دهه فجر، نمایشگاه دستاوردهای انقلاب کانون فرهنگی و هنری صاحب الزمان (عج) مسجد جامع سرچاه تازیان در راستای جهاد تبیین با محوریت گام دوم انقلاب بر پا شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، همزمان با چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در ایام الله دهه فجر نمایشگاه دستاوردهای انقلاب کانون فرهنگی و هنری صاحب الزمان (عج) مسجد جامع سرچاه تازیان در راستای جهاد تبیین با محوریت گام دوم انقلاب با حضور مدیر ستاد کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان خراسان جنوبی، فرمانده حوزه بسیج پیامبر اعظم(ص) و جمعی از پیشکسوتان انقلاب و دفاع مقدس گشایش یافت.

 

«جابر سرچاهی» مسئول اجرایی این نمایشگاه گفت: در بخش اول نمایشگاه در قالب عکس و کاریکاتور به معرفی ۴۰ شخصیت منفور از سردمداران دولت پهلوی و سرشاخه های گروهک منافقین و خیانت های آنها به مردم ایران می پردازد.

 

وی افزود: در بخش دوم نمایشگاه دستاورهای انقلاب با تشریح وضعیت ایران قبل از انقلاب و تحولات و خدمات بعد از انقلاب به نمایش گذاشته شده است و در ادامه نیز در راستای حفظ ارزش های انقلاب اسلامی و زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدای انقلاب؛ به معرفی شهدای انقلاب می پردازد و بازدیدکنندگان را با شخصیت ارزشمند شهدای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس آشنا می کند.

 

جهاد تبیین تکلیف همگانی است

حجت الاسلام «ابراهیم سبزه کار» مدیر ستاد کانون های فرهنگی و هنری مساجد خراسان جنوبی در آیین افتتاح نمایشگاه دستاوردهای انقلاب و آثار بچه های مسجد با گرامیداشت ایام الله دهه فجر، اظهار کرد: بر اساس آیات سوره بقره خداوند، ولی و سرپرست کسانی است که ایمان آورده‌اند؛ آنها را از ظلمت‌ها، به سوی نور بیرون می‌برد. (اما) کسانی که کافر شدند، اولیای آنها طاغوتها هستند؛ که آنها را از نور، به سوی ظلمتها بیرون می‌برند.

 

وی افزود: امروز که رهبر معظم انقلاب موضوع جهاد تبیین را بیان می فرمایند که برگرفته از سیره امام راحل است؛ در مقابل همه امکانات آن روز، جهاد و مبارزه امام با تبیین بود و اکنون نیز لازم است که ارزش ها و دستاوردهای انقلاب به خوبی در جامعه تبیین شود.

 

حجت الاسلام سبزه کار در ادامه جهاد تبیین را تکلیف همگانی دانست و بیان کرد: امروز در فضای مجازی و حقیقی باید دستاوردهای انقلاب اسلامی را تبیین کنیم.

 

مدیر ستاد کانون های فرهنگی و هنری مساجد خراسان جنوبی با اشاره به اینکه امام خمینی(ره) چهار «آمن» به «هدف»، آمن به «سبیله»، آمن به «امت» و آمن به «رب» داشت، گفت: ترس از خدا چنان با دل‌ها می کند که مردم جلوی تیر و مسلسل سینه سپر می کنند و انقلاب را به پیروزی می رسانند و چند روز دیگر ۴۳ سالگی این انقلاب را جشن می گیریم.

 

وی با تأکید بر اینکه رشد و شکوفایی ایران در چله دوم انقلاب بهتر خواهد شد، تصریح کرد: انقلاب اسلامی به برکت خون شهدا و اراده مردم به عنوان یک الگو برای سایر کشورها تبدیل شده است.

 

 
در پایان برنامه موسوی از پیشکسوتان انقلاب اسلامی و دفاع مقدس به ارائه خاطراتی از دوران انقلاب و حضور مردم در دفاع مقدس پرداخت.

 

بر اساس این گزارش؛ انقلاب اسلامی ايران چهل سال پيش در بهمن ماه سال ۵۷ با حضور پرشور مردم و رهبري امام خمينی (ره) به پيروزی رسيد و برای هميشه طومار رژيم شاهنشاهی و سلطنت را در ايران در هم پيچيد و از خون جوانان اين سرزمين دوباره ندای استقلال و آزادی و پيروزی به گوش جهان رسيد.

 

حالا پس از ۴۳ سال دوباره همان مردم با جهاد تبیین در قالب برپایی نمایشگاه سعی دارند این دستاوردهای ارزشمند انقلاب اسلامی را بازگو کنند و شکوه و پیشرفت آن را به رخ جهانیان بکشانند.

 

 

کد خبر 1146797

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha