رایگان شدن بهای گاز مصرفی خانوارهای تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی

اکبر مصوبه اخیر مجلس در مورد محاسبه بهای آب، برق و گاز خانوارهای تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی گفت: بهای گاز مصرفی خانوارهای تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی در صورت رعایت الگوی مصرف رایگان می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، «حسین اکبر» شامگاه چهار‌شنبه( 19 بهمن) در گفت‌وگوی خبری ضمن اشاره به مصوبه مجلس در مورد رایگان کردن بهای آب، برق و گاز ویژه خانوارهای مددجویان کمیته امداد و بهزیستی اظهار داشت: در راستای اجرای این مصوبه دو نهاد کمیته امداد و بهزیستی باید اطلاعات خانوارهای تحت پوشش خود را در اختیار شرکت‌ها قرار دهند.

 

مدیرعامل شرکت گاز استان گیلان در پاسخ به این پرسش که در صورت ارائه اطلاعات خانوارهای تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی اجرای طرح مذکور چقدر زمان می‌برد عنوان کرد: شرکت گاز پیگیر این موضوع است تا به محض اینکه اسامی اعلام شد تغذیه سیستم مشترکین اجرایی می‌شود.

 

اکبر با بیان اینکه رایگان کردن بهای آب، برق و گاز ویژه خانوارهای مددجویان کمیته امداد و بهزیستی طبق بند ی تبصره هشت قانون بودجه 1400 به اجرا در می‌آید تصریح کرد:‌ تاخیر در اجرای این مصوبه مشکلی برای خانوارهای تحت پوشش ایجاد نمی‌کند و مبالغی را هم که احیانا پرداخت کردند به آن‌ها عودت داده می‌شود.

 

وی در مورد نحوه رایگان شدن مصرف گاز برای خانوارها و مشترکین مشمول نیز توضیحاتی ارائه داد و اضافه کرد: طبق قانون سقفی برای رایگان شدن بهای مصرف گاز در نظر گرفته شده است بنابراین مددجویانی که رعایت الگوی مصرف گاز را در اولویت قرار دهند از مزایای این مصوبه بهره‌مند خواهند شد.

 

مدیرعامل شرکت گاز استان گیلان با تاکید بر اینکه برای مشترکین خانگی گاز 12 پله مصرفی تعریف شده است اذعان کرد: مشترکین مددجویی که سه پله اول مصرف کنند بهای گاز آن‌ها رایگان خواهد بود به عنوان مثال اگر مشترکان ساکن در شهر رشت که در اقلیم سه کشور قرار دارد بتوانند ماهانه 400 متر مکعب در فصل سرما مصرف داشته باشند گاز بهای آن‌ها رایگان می‌شود.

 

اکبر خاطرنشان کرد: در صورتی که مشترکان مددجوی ساکن در شهر رشت از 400 متر مکعب بیشتر مصرف کنند جزو پله چهارم محسوب می‌شوند و بهای گاز آنان بر اساس این رتبه محاسبه می‌شود.

 

کد خبر 1146808

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha