نخستین جشنواره سرود فجر در چهارمحال و بختیاری برگزار می شود

سلیمانی گفت: اولین دوره جشنواره ملی و بین‌المللی سرود فجر ویژه برادران در چهارمحال و بختیاری همزمان با سراسر کشور برگزار می‌شود.

«محمدرضا سلیمانی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شهرکرد اظهار داشت: اولین دوره جشنواره ملی و بین‌المللی سرود فجر ویژه برادران در چهارمحال و بختیاری همزمان با سراسر کشور برگزار می‌شود.

 

معاون فرهنگی و هنری سپاه چهارمحال و بختیاری ادامه داد: نخستین جشنواره ملی و بین المللی سرود فجر با هدف اعتلای جریان سرود و گروه ‌های سرود، و به منظور جریان سازی، ترویج و تبلیغ سرود در استان، برگزار می شود.

 

وی، توانمندسازی گروه‌ها و مربیان سرود، تربیت و کشف استعداد‌های پنهان سراسر استان، شناسایی و معرفی گروه‌های سرود برتر و الگو و تولید سرود و نماهنگ را از دیگر اهداف برگزاری نخستین جشنواره سرود فجر در چهارمحال و بختیاری عنوان کرد.

 

سلیمانی با اشاره به اینکه این جشنواره از بهمن ماه سال جاری لغایت فروردین ۱۴۰۱ در استان و همزمان در سراسر کشور برگزار می شود گفت: سرود،آکاپلا، بازخوانی سرودهای آماده و طرح و ایده از بخش های نخستین جشنواره سرود فجر است.

 

معاون فرهنگی و هنری سپاه چهارمحال و بختیاری گفت: گروه‌های شاخص و منتخب ابتدا ۳۰ گروه منتخب استانی مشخص و به ۱۰ گروه برتر از چهار میلیون تا یک میلیون تومان هدیه تعلق می گیرد و در ادامه پنج اثر برتر به رقابت‌های ملی و بین‌المللی راه خواهند یافت.

 

دبیر اولین جشنواره ملی سرود فجر استان خاطرنشان کرد: آثار پنج گروه سرود برتر در ایام نوروز ۱۴۰۱ از شبکه استانی جهانبین پخش و یک گروه دیگر نیز به عنوان منتخب آرای مردمی به مرحله کشوری راه می یابد.

 

معاون فرهنگی و هنری سپاه حضرت قمر بنی هاشم (ع) چهارمحال و بختیاری گفت: سرود و آوا‌های انقلابی از دوران انقلاب اسلامی و دفاع مقدس مورد عنایت و توجه جریان انقلاب بوده و نقش مؤثری در حفظ ارزش‌های انقلاب اسلامی و حماسه سازی ملت داشته است.

 

وی افزود: طبق فرمایش مقام معظم رهبری (مدظله العالی) امروز این خلأ را داریم؛ و سرود در نگاه معظم له به عنوان یک اقدام جریان ساز است که می‌تواند مانند هوای تازه و بهاری نفوذ کند و اثرگذار باشد.

 

سلیمانی با اشاره به اینکه در سال های اخیر گروه‌های سرود در سراسر کشور در مناسبت‌ ها و موضوعات مهم انقلاب اسلامی همواره نقش آفرینی کرده‌اند، اظهار کرد: با شیوع ویروس منحوس کرونا سرود در قالب یک فناوری با اجراهای پاتوقی برای برگزاری جشن‌های خیابانی نیمه شعبان و عید سعید غدیر و…شد که توانست نشاط و شادی را در محله‌ها و شهر‌ها و روستا‌ها به ارمغان آورد.

 

وی گفت: از حدود سال ۹۶ و ۹۷ جشنواره‌های سرود استانی به صورت خاص در استان‌ها شکل گرفت و ضرورت دارد از این ظرفیت برای تولیدات فاخر و نمایش دادن ظرفیت‌های گروه‌های سرود در سطح ملی استفاده کرد.

 

وی، جشنواره «امید به آینده»، «ائمه اطهار (ع)»، «شخصیت‌های ملی و مذهبی»، «نوجوان ایرانی، آینده ساز ایران»، «سبک زندگی ایرانی، اسلامی»، «کالای ایرانی، اقتصاد مقاومتی و تولید»، «مقاومت و تمدن نوین اسلامی»، «مقابله با استکبار جهانی و صیهونیسم»، «ایران در مسیر پیشرفت و اقتدار»، «مقابله با کرونا، شهدا و مدافعان سلامت»، «خانواده، جمعیت»، «بیانیه گام دوم، ظرفیت‌ها، عدالت پروری و...» و بخش ویژه «پرداختن به شخصیت و مکتب سردار دل‌ها شهید حاج قاسم سلیمانی و شهید ابومهدی المهندس» را از موضوعات نخستین جشنواره سرود فجر برشمرد.

 

دبیر جشنواره افزود: علاقه‌مندان به شرکت در این جشنواره، می‌توانند حداکثر سه اثر تولیدی خود از سال ۱۳۹۷ تاکنون را برای ارزیابی و داوری ازطریق وب سایت جشنواره به نشانی http://festivalsorood.ir  ارسال کنند.

 

مراسم پایانی این جشنواره ۲۸ فروردین ۱۴۰۱ همزمان با شب ولادت امام حسن مجتبی (ع) برگزار می شود و منتخبان استانی معرفی و به جشنواره ملی راه پیدا می کنند.

 

کد خبر 1146862

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha