سامانۀ مشاورۀ حقوقی تلفنی ۱۲۹ در زنجان راه‌اندازی شد

همزمان با ایام الله دهه فجر و با حضور رییس کل دادگستری استان زنجان، سامانۀ مشاورۀ حقوقی تلفنی ۱۲۹ در زنجان راه‌اندازی شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، رئیس کل دادگستری استان زنجان با اشاره به راه‌اندازی سامانه مشاوره حقوقی تلفنی 129 در زنجان، گفت: مردم ضمن تماس با این مرکز می‌توانند از مشاوره‌های حقوقی مشاوران و وکلا  بصورت رایگان استفاده کرده و پاسخ سئوالات حقوقی و قضایی خود را دریافت کنند.

 

حجت الاسلام اسماعیل صادقی نیارکی ادامه داد: مرکز مشاوره‌ی حقوقی تلفنی 129 برای پاسخگویی به سئوالات حقوقی مردم در قوه قضاییه راه‌اندازی شده است.

 

وی خاطرنشان کرد: توسعه آگاهی های حقوقی و قضایی در جامعه یک ضرورت اجتناب‌ناپذیر است و قوه قضاییه تلاش می‌کند که با ارائه‌ آموزش‌ها و مشاوره‌های لازم از بروز اختلافات، دعاوی و جرم پیشگیری کرده و در نهایت کاهش مراجعات به دستگاه قضایی محقق شود و از این رو سامانه‌ مشاوره‌ حقوقی تلفنی 129 می‌تواند کمک شایانی به دستگاه قضایی و توسعه‌ی نظم حقوقی در کشور کند.

 

این مسئول با اشاره به این‌که راه اندازی این سامانه یک نیازو ضرورت برای مردم شریف استان بود و امیدواریم با راه اندازی این سامانه و ارائه مشاوره های حقوقی  گامی در جهت  تکریم مراجعین و کاهش ورودی پرونده ها به محاکم باشیم، چرا که برخی از موضوعات مطروحه توسط مراجعین  نیاز به تنظیم دادخواست و شکایت در دادگستری نیست .

کد خبر 1146914

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha