پایگاه اورژانس روستای صوفیه، دهستان حسینی شادگان به بهره برداری رسید

همزمان با ایام الله دهه فجر و به مناسبت چهل و سومین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، پایگاه اورژانس و فوریت‌های پزشکی روستای صوفیه از توابع دهستان حسینی شادگان افتتاح و به بهره‌برداری رسید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از منطقه آزاد اروند، «سید نادر نقیبی» ظهر امروز (پنج شنبه ۲۱ بهمن) در نهمین روز از ایام الله دهه فجر در آئین افتتاح و بهره برداری از پایگاه اورژانس و فوریت های پزشکی روستای صوفیه از توابع دهستان حسینی شادگان که به صورت ویدیویی با حضور وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی و رئیس سازمان اورژانس کشور افتتاح و به بهره‌برداری رسید اظهار کرد: برای احداث، تجهیز و استقرار یک دستگاه آمبولانس در این پایگاه بالغ بر ۳۰ میلیارد ریال هزینه شده است.

 

رئیس اورژانس‌ پیش‌ بيمارستانی و مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی آبادان با اینکه این پایگاه با مساحت ۱۲۰ متر زیربنا در فاصله ۲۰ کیلومتری از مرکز شهرستان شادگان احداث شده است افزود: پایگاه اورژانس روستای صوفیه دهستان حسینی شادگان به ۴۰ روستای این دهستان با جمعیتی بالغ بر ۱۹ هزار نفر که دورترین آن ۴۰ کیلومتر از مرکز شهر فاصله دارد، خدمات ارائه می‌دهد.

 

وی با افتتاح پایگاه دهستان حسینی شادگان، تعداد پایگاه‌های اوژانس در مناطق تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی آبادان را ۳۱ پایگاه خواند و تصریح کرد: از این تعداد ۱۱ پایگاه شهری و ۲۰ پایگاه جاده‌ای هستند.

 

نقیبی یاد آور شد: با توجه به موقعیت جغرافیایی این منطقه، راه‌اندازی این پایگاه‌ها نقش بسیار موثری در کاهش زمان رسیدن بر بالین بیماران و در نتیجه کاهش آسیب و نجات جان بیماران و مصدومان اورژانسی خواهد داشت.

 

کد خبر 1146993

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha