جهاد تبیین اولویت اول انقلاب اسلامی است

حجت الاسلام و المسلمین گنابادی نژاد با بیان اینکه جهاد تبیین مربوط به زمانه ما نیست و همیشه در طول تاریخ بوده است؛ گفت: وقتی دشمن در جبهه ایمان و کفر و حق و باطل حقایق را پوشیده نگه می دارد و وارونه معرفی می کند نیروهای انقلابی باید وارد میدان شوند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، حجت الاسلام و المسلمین «حجت گنابادی نژاد» امروز پنج شنبه (۲۱ بهمن) در نشست بصیرتی عماریون با عنوان "جهاد تبیین" که در آستان مقدس خواجه اباصلت(ره) مشهد برگزار شد؛ بیان کرد: دهه فجر یک‌ مناسبت تشریفاتی و ابلاغ دستگاه و اداره دولتی نیست که بخواهد فعالیت های سوری اتفاق ببفتد، دهه فجر بیانگر این است که مردم از قبل از پیروزی انقلاب تا به امروز از انقلاب با تقدیم جوانان خود حمایت کرده اند.


معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی با بیان اینکه دهه فجر بازخوانی آرمان های انقلاب است و شناسایی آرمان ها و ماموریت های امروز متوجه ما است؛ گفت: اگر روزی مردم در مقابل پهلوی ایستادند و روزی در دفاع مقدس مقابل دشمن ایستادند و روزی عزیزان‌ خود را در دفاع از حرم دادند و اگر یک روز عرصه فعالیت های علمی  میدان جهاد مبارزه بود و یک روز فعالیت اقتصادی میدان جهاد بوده  و هست، امروز به عنوان نیروهای انقلابی چه ماموریتی متوجه ما است؟


وی افزود: امام باقر (ع) و امام صادق (ع) فرمودند: هنگامی که کج روی ها و انحرافات در جامعه اتفاق بیفتد عالمان باید حق را بگویند و این همان جهاد تبیین است که رهبر معظم انقلاب آن را اولویت اصلی انقلاب می دانند.


حجت الاسلام و المسلمین گنابادی نژاد تصریح کرد: به هر تلاشی جهاد نمی گویند و جهادی که برای مبارزه با دشمن است را جهاد تبیین می گویند. وقتی دشمن در جبهه ایمان و کفر و حق و باطل حقایق را پوشیده نگه می دارد و وارونه معرفی می کند نیروهای انقلابی باید وارد میدان شوند.


وی با بیان اینکه جهاد تبیین مربوط به زمانه ما نیست و همیشه در طول تاریخ بوده است؛ گفت: خدا به پیامبر اسلام (ص) در ابلاغ رسالت خود این گونه اخطار می دهد که اگر این ماموریت را انجام ندهی رسالتت را انجام نداده ای.


معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی با اشاره به وارونه نشان دادن حقایق برای گمراه کردن مردم؛ بیان کرد: وقتی امام علی (ع) به شهادت رسید عده ای گفتند مگر علی نماز می خواند و این همان تبلیغات رسانه ای است و امروز 43 سال از پیروزی انقلاب اسلامی می گذرد، دشمنان انواع فتنه ها و توطئه ها را به کار بردند تا مردم از علی (ع) و آل علی (ع) و انقلاب اسلامی فاصله بگیرند. اما تا امروز شکست خورده اند.


حجت الاسلام و المسلمین گنابادی نژاد گفت: امروز مسئولیت ما در جهاد تبیین سنگین است، در دهه فجر اگر بخواهیم وارد تبیین شویم موضوعات و مسئله های زیادی است که می تواند در مسئله تبیین مورد توجه قرار گیرد.


وی با بیان اینکه مفاسد اقتصادی و ریزش های نیروهای انقلابی در چرخه مسیر انقلابی در زمان اهل بیت هم بوده است؛ تصریح کرد: وقتی پای پول وسط باشد جاذبه آن موجب می شود که فرد در رسیدن به تعالی بازماند.

 

معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی با اشاره به این مطلب که اگر حق را نگوییم نور ایمان از جامعه ما رخت برخواهد است؛ افزود: شناسنامه ها ایرانی و شیعی و شعارها انقلابی است اما روح جامعه ما انقلابی و اسلامی نخواهد بود اگر به جهاد تبیین توجه نشود.

 

وی گفت: جهاد تبیین مربوط به زمانه ما نیست و یک‌پیشینه تاریخی دارد اما اولویت جهاد تبیین چیست؟ در دهم و یازدهم‌ سال ۱۳۵۸ به امر امام همه پرسی جمهوری اسلامی برگزار شد و ۹۸ درصد مردم به جمهوری اسلامی رای دادند.

 

حجت الاسلام گنابادی نژاد گفت: وعده، هدف و انتخاب مردم محقق شدن جمهوری اسلامی بوده است، امروز بعد از 43 سال باید به مردم گزارش بدهیم آیا جمهوری اسلامی داریم یا خیر. جمهوری اسلامی دو بال جمهوریت و اسلام دارد، جمهوری یعنی مشارکت مردم در صحنه که به برکت خون شهدا و با همت والای مردم ۳۹ انتخابات برگزار شده که مردم بیش از ۹۰۰ میلیون رای به صندوق آرا انداختند.

 

وی افزود: اگر چه دنیای غرب مهد دموکراسی، آزادی و حقوق بشر است اما اینها مدیون امپراتوری های رسانه هایشان است، اگر رسانه ها را از آنها بگیریم زندان سیاه و خفقان گاههای مدرن بیش نیستند. غربی ها اگر می خواهند گزارش انتخابات خود را بیان کنند باید با انتخابات ما مقایسه کنند.

 

معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی گفت: مردم از روز اول تا به امروز در انقلاب سهیم و ناظر بودند و ایران غیر از اسلام و مردم به هیچ کسی مدیون نیست.

 

وی افزود: در بیست سال اخیر در انتخابات ریاست جمهوری آمریکاییها به طور خوشبینانه ۵۶ درصد مشارکت داشته اند اما ایرانیان در بیست سال اخیر در انتخابات ریاست جمهوری حدود ۷۰ درصد مشارکت داشتند. جمهوری ما اصیل، مردمی و برگرفته از اراده مردمی است در حالی که غربی ها جمهوری تقلبی، موجی و بادی و وابسته به مزدوران و مستبدان دارند.

 

حجت الاسلام و المسلمین گنابادی نژاد با بیان اینکه اینها واقعیت هایی است که باید به مردم گفته شود و نباید مرعوب خیمه شب بازی و امپراطوری رسانه ای غرب و شرق شویم؛ تصریح کرد: متدینین و خانواده شهدا از وضعیت حجاب و فاصله گرفتن عده ای از الزامات شرعی نگران هستند در حالی که وزارت علوم با نظر سنجی که انجام داده ۶۷ درصد دانشجویان نماز را مرتب می خوانند و ۹۰ درصد اعتقادات مذهبی دارند.

 

وی بیان کرد: در جهان ۳۰۰ شبکه ماهواره ای فعال داریم که ۱۱۶ ماهواره ایران را پوشش می دهند، شبکه های فارسی زبان ۲۶۰ کانال هستند. ۱۸ هزار شبکه ماهواره ای امکان دریافت از ایران دارند؛ ۲۰۰۰ شبکه ماهواره ای با دیش معمولی قابل دریافت است و ۳۰۰ شبکه ماهواره ای شب و روز رقص، موسیقی دارد، ۱۲۰۰ شبکه در ضمن برنامه ها موارد رقص و این چنینی دارند و  ۸۰ شبکه تبلیغ لباس دارند و همه این شبکه ها برای ایران رایگان هستند.

 

وی افزود: تمام دنیا برای اینکه مردم تلویزیون ببینند از مردم خود پول می گیرند اما دیدن این شبکه ها برای مردم ایران رایگان است که یک علامت سوال پیش می آید، چرا؟

 

معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی گفت: اکنون ۸۸ میلیون گوشی موبایل دست ایرانیان است و روزانه بین ۵ تا ۹ ساعت از اینترنت استفاده می کنند و بیشترین استفاده ار پیام رسان های غیرایرانی است ، ۴۵ درصد بانوان از صفحه های اینستاگرام استفاده می کنند که همه اینها نیازمند جهاد تبیین است.


وی بیان کرد: ما در انقلاب سختی های زیادی متحمل شدیم مردم ما فداکاری بزرگی از خود نشان دادند و قابل ستایش هستند، ما نقص داریم اما دستاوردهای انقلاب اسلامی پرافتخار و بزرگ بوده که مرهون امام، رهبری، شهیدان و مردم است.

 

حجت الاسلام و المسلمین گنابادی نژاد گفت: در دهه فجر باید این‌حقایق بازخوانی شود ، مردم باید در راهپیمایی ۲۲ بهمن حضور باشکوه داشته باشند، حضور در صحنه ، مبارزه با استکبار و دفاع از حقوق خود در راهپیمایی ۲۲ بهمن اتفاق خواهد  افتاد.

 

کد خبر 1147008

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha