برگزاری ​اولین یادواره ملی فرشتگان ماندگار / ایثار مظهر تمدن اسلامی است

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان، گذشت و ایثار را مظهر تمدن اسلامی عنوان کرد و گفت: جامعه ای مطلوب و آرمانی است که نه ظلم در آن جاری باشد و فراتر از عدل و داد، ایثار و فداکاری و ازخودگذشتگی هم در آن حاکم باشد.

به گزارش خبرنگار گروه قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، اولین یادواره ملی فرشتگان ماندگار؛ ۱۳ طلبه شهیده کشور در آستانه یوم الله ۲۲ بهمن ماه با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین علیرضا پناهیان برگزار شد.

 

این مراسم با قرائت آیاتی چند از کلام الله مجید و پخش سرود ملی آغاز شد و در ادامه مستندی تصویری از زندگینامه ۱۳ طلبه شهیده کشور برای حاضران پخش شد. در بخش بعدی مراسم، حاج علی مالکی نژاد، راوی دفاع مقدس و مداح اهل بیت علیهم السلام به مداحی و روایتگری پرداخت.

 

در ادامه مراسم، حجت الاسلام والمسلمین «علیرضا پناهیان»، گذشت و ایثار را مظهر تمدن اسلامی عنوان کرد و گفت: جامعه ای مطلوب و آرمانی است که نه ظلم در آن جاری باشد و فراتر از عدل و داد، ایثار و فداکاری و ازخودگذشتگی هم در آن حاکم باشد.

 

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به رسالت حوزه های علمیه خواهران در عصر حاضر، افزود:  حوزه های علمیه خواهران باید به سمت فراگیری دانشی حرکت کنند که بتواند پاسخگوی مسائل جامعه باشد و با برخی قوانین ضد خانواده که ظاهرا حقوق زن و مرد را مورد توجه قرار می دهند و در باطن کیان خانواده ها را با تزلزل رو به رو کرده است، مقابله کند.

 

وی با اشاره به اهمیت ایثار و گذشت در به کمال رسیدن خانواده گفت: ارزش هر جامعه به ایثار و از خودگذشتگی است و خانواده ها با ایثار و گذشت است که به زیبایی می رسند.

 

استاد حوزه و دانشگاه با بیان این که حقوق زن و مرد در قانون مشخص است ولی صرف رعایت حقوق نمی تواند هیچ خانواده ای را خوشبخت کند، بیان داشت: خوشبختی و زیبایی هر زندگی با ایثار و از خودگذشتگی مشخص می شود و حوزه های علمیه خواهران باید به دنبال فرهنگ سازی این مسئله در بین خانواده ها باشند.

 

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان با اشاره به جایگاه شهادت و از خودگذشتگی گفت: ماندگاری نام شهدا به این دلیل است که برای حفظ دین و انقلاب از جان خود گذشتند بنابراین ایثار و ازخودگذشتگی در جامعه اسلامی، حرف اول را می زند.

 

 

تولیت مدرسه علمیه دارالحکمه تهران خاطرنشان کرد: برای رسیدن به حکومتی سرشار از عدل، بسیاری از افراد جامعه باید از خودگذشتگی و ایثار داشته باشند.

 

وی با اشاره به این سخن رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه تبلیغ دین از لحاظ کمی و کیفی ضعیف است، گفت: باید در دروس حوزه های علمیه تحول ایجاد شود تا این مسئله ارتقاء پیدا کند و طلاب با موعظه بلیغ، قول سدید و سخن حکیمانه به تبیین دین بپردازند.

 

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان تاکید کرد: اگر مردان اصلاح شوند فقط نیمی از جامعه اصلاح خواهد شد اما اگر بانوان در جامعه اصلاح شوند کل جامعه اصلاح می شوند چون بر نیم دیگر جامعه نیز تأثیرگذار هستند و بخش عمده ای از اصلاح بانوان به دست خود آنها صورت می گیرد.

 

وی تصریح کرد: حوزه های علمیه خواهران با راه اندازی شبکه ملی چهره به چهره و تبلیغ صحیح می تواند بانوان جامعه را به ازدواج و فرزندآوری ترغیب کرده و این مشکل را بهبود بخشد و اولین گام این است که بانوان طلبه ما خود در میدان تشکیل خانواده و فرزندآوری پیشگام باشند.

 

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان در بخش دیگر سخنانش با بیان این که جهاد تبیین امروز بیش از پیش باید مورد توجه فرهیختگان جامعه به ویژه حوزه های علمیه قرار گیرد، افزود: بیشتر مشکل امروز ما در جامعه به دلیل ضعف تبلیغات دینی است که حوزه باید برای این موضوع چاره اندیشی جدی داشته باشد.

 

استاد حوزه و دانشگاه با اظهار تأسف از اینکه امروز جهاد تبیین در کشور تعطیل است و فعالیت های تبلیغی به نحو شایسته انجام نمی شود، خاطرنشان کرد: امروز رهبر معظم انقلاب جهاد تبیین را واجب عینی و فوری دانسته اند و نزدیک به۵ ماه است که در سخنرانی های شان به عناوین مختلف این موضوع را مطرح می کنند.

 

در ادامه مراسم از خانواده طلاب شهیده «بتول مطهری» و «فخرالسادات کفاش حسینی» با اهدای لوح و قطعه فرش و نگین متبرک حرم مطهر کریمه اهل بیت حضرت فاطمه معصومه(س) تقدیر به عمل آمد.

 

گفتنی است، در این مراسم حجت الاسلام حبیب الله شهبازی، مسئول دبیرخانه نامگذاری شهرداری قم نیز گفت: دو خیابان در شهر قم را به نام طلاب شهیده استان قم خانم ها «بتول مطهری» و «فخرالسادات کفاش حسینی» نامگذاری خواهیم کرد.

 

کد خبر 1147120

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha